3 Μαρ 2011

Η νέα εκδρομή με φωτογραφίες

Το μεσημέρι της Τρίτης 1ης Μαρτίου έφτασε στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ η ομάδα της δεύτερης προσκυνηματικής εκδρομής του ραδιοφωνικού σταθμού της Πειραϊκής Εκκλησίας. Το αεροδρόμιο ήταν σχεδόν άδειο και οι εκδρομείς πολύ γρήγορα τελείωσαν τους ελέγχους και επιβιβάστηκαν στο πούλμαν για να ξεκινήσει το πρόγραμμα. Πρώτη στάση το μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου στη Λύδδα. Προσκυνήσαμε την αλυσίδα και τον τάφο του Αγίου και αναχωρήσαμε για την Ιερουσαλήμ, όπου φτάσαμε νωρίς το απόγευμα και ύστερα από μία σύντομη στάση στο ξενοδοχείο πήγαμε στον Ναό της Αναστάσεως.
Εκεί προσκυνήσαμε με άνεση σε όλα τα παρεκκλήσια και φυσικά στο Φρικτό Γολγοθά και τον Πανάγιο Τάφο. Τελειώσαμε την πρώτη επίσκεψή μας λίγο πριν κλείσει η πόρτα του Ναού και μας δόθηκε η ευκαιρία να ανεβούμε και στο μετόχι της Γεθσημανή για να προσκυνήσουμε την εικόνα της Θεοτόκου που φυλάσσεται εκεί. Ο π. Νεκτάριος, ηγούμενος της Γεθσημανή, μας υποδέχτηκε και μίλησε στην ομάδα μας.
Την ώρα που αναχωρούσαμε για το ξενοδοχείο, έχοντας συμπληρώσει το πρόγραμμα της πρώτης μέρας, είδαμε και το κλείσιμο του Ναού της Αναστάσεως με το σύντομο τυπικό που τελείται αναλλοίωτο για χρόνια.
Η αλυσίδα του Αγίου Γεωργίου στη Λύδδα

Η δεύτερη μέρα της εκδρομής  είχε πρωινή έγερση και μετά από μία σύντομη μετακίνησή μας φτάσαμε στη Βηθανία. Προσκυνήσαμε στο γυναικείο μοναστήρι και κατεβήκαμε προς την έρημο του Ιορδάνη ποταμού. Στην πόλη της Ιεριχούς γνωρίσαμε το μοναστήρι του προφήτου Ελισσαίου, όπου μας μίλησε ο π. Φιλούμενος, ο ηγούμενος της μονής και η ομάδα ανέβηκε στο Σαραντάριο Όρος, από όπου θαύμασε και τη θέα. Η ατμόσφαιρα ήταν αρκετά καθαρή και φαινόταν ολόκληρη η έρημος. Ήταν πολύ συγκινητική η στιγμή που ο π. Κωνσταντίνος τέλεσε την ακολουθία του Αγιασμού στο σημείο που βαπτίστηκε ο Κύριός μας. Στο τέλος όλοι έσκυψαν στο ποτάμι για να πάρουν αγιασμένο νερό και να το μεταφέρουν στην Ελλάδα.

Ο π. Πέτρος μιλάει στους προσκυνητές μπροστά στην Παναγία την Ιεροσολυμίτισσα (Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011)

Μετά τον Αγιασμό πήγαμε στο μοναστήρι του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου, όπου αφού προσκυνήσαμε στον κεντρικό ναό και στο παρεκκλήσιο της Θεοτόκου, όλοι μαζί καθίσαμε στην τράπεζα της μονής για να γευματίσουμε. Για μία ακόμα φορά ο ηγούμενος, ο π. Χρυσόστομος, είχε μεριμνήσει για τους προσκυνητές. Μας πήρε μία ώρα να φτάσουμε μέχρι την επόμενη στάση μας, στην πόλη Νάμπλους. Στο ναό της Αγίας Φωτεινής τελέσαμε δέηση, ο π. Ιουστίνος μας διάβασε την ευαγγελική περικοπή της συνάντησης του Κυρίου με τη Σαμαρίτειδα και στη συνέχεια μας μίλησε όχι μόνο για την ιστορία του προσκυνήματος αλλά και για τη σύγχρονη πραγματικότητα ζητώντας από όλους να ξυπνήσουμε και να ταρακουνηθούμε. Προσκυνήσαμε το σκήνωμα του Αγίου Φιλουμένου και πήραμε νερό από το Φρέαρ του Ιακώβ.
Η όμορφη ηλιόλουστη και ζεστή μέρα ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο όταν βρεθήκαμε το απόγευμα στη Γεθσημανή και προσκυνήσαμε στον Τάφο της Παναγίας μας. Μπροστά στη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Ιεροσολυμίτισσας μας μίλησε ο π. Πέτρος που είναι φύλακας του προσκυνήματος και αναφέρθηκε στα πολλά θαύματα που έχει επιτελέσει η Παναγία μας σε όσους με πίστη την επικαλούνται.
Το βράδυ είχε νυχτερινή ακολουθία στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως που άνοιξε για τους προσκυνητές και είχαμε την ευλογία να συμμετάσχουμε. Λειτούργησε ο Μητροπολίτης Καπιτωλιάδος κ.κ. Ησύχιος και στο Ναό είχε ελάχιστο κόσμο. Ήταν μία όμορφη κατανυκτική ακολουθία στον Πανάγιο και Ζωοδόχο Τάφο.

Ο π. Ιουστίνος μπροστά στην Ωραία Πύλη μιλάει στους προσκυνητές (2 Μαρτίου 2011)

Οι προσκυνητές γευματίζουν στην τράπεζα της Ι. Μ. Αγ. Γερασίμου του Ιορδανίτου (2 Μαρτίου 2011)

Ανώνυμος είπε...

Ο Κυριος μας να σκεπει και να ευλογει καθε ιερον προσκυνημα που κανει ο σταθμός σας..