6 Μαρ 2011

Ολοκλήρωση της εκδρομής (με φωτογραφίες)

Πριν από λίγες ώρες ολοκληρώθηκε η δεύτερη προσκυνηματική μας εκδρομή στην Αγία Γη.

Η Εκκλησία μας σήμερα (Κυριακής της Τυρινής) τελεί την «ανάμνηση της από του παραδείσου εξορίας του πρωτοπλάστου Αδάμ» και στο μικρό μοναστηράκι που λειτουργηθήκαμε τη νύχτα που μας πέρασε βρήκαμε μία μικρή αγιογραφία στην πόρτα του ιερού με την έξοδο των πρωτοπλάστων.
Η έξοδος των πρωτοπλάστων (Ιερά Μονή Αγίου Παντελεήμονος και Κυρίλλου Ιερουσαλήμ) 5 Μαρτίου 2011

Στην εκδρομή συμμετείχαν ακροατές του ραδιοφωνικού σταθμού της Πειραϊκής Εκκλησίας και μας συνόδευε ο π. Κωνσταντίνος από το Αγρίνιο. Την Παρασκευή (4 Μαρτίου)ταξιδέψαμε στην όμορφη Γαλιλαία και ο καιρός ήταν πραγματικός σύμμαχός μας… Όλοι ήθελαν να μείνουμε περισσότερο στις καταπράσινες περιοχές που γνωρίσαμε γύρω από τη λίμνη της Γεννησαρέτ. Η τελευταία μέρα της εκδρομής ήταν αφιερωμένη στην Παλαιά Πόλη των Ιεροσολύμων.

Το πρωί του Σαββάτου (5 Μαρτίου) ξεκινήσαμε την περιήγησή μας με το λόφο της Αγίας Σιών. Ανεβήκαμε στο Υπερώο του Μυστικού Δείπνου που δεν ανήκει πια στους χριστιανούς, αλλά μας επιτρέπεται η πρόσβαση. Στο ίδιο οικοδομικό σύμπλεγμα βρίσκεται και ο σύμφωνα με την παράδοση τάφος του Προφήτου και Βασιλέως Δαβίδ. Πριν επιστρέψουμε μέσα στην πόλη επισκεφθήκαμε και το καθολικό μοναστήρι που σκεπάζει τον τόπο όπου ήταν σύμφωνα με την παράδοση η οικία του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου. Εκεί ήταν ο τόπος που κοιμήθηκε η Θεοτόκος.
Στην πόλη πήγαμε και προσκυνήσαμε στον πατριαρχικό Ναό του Αγίου Κωνσταντίνου (το Κεντρικό Μοναστήρι όπως ονομάζεται η έδρα της Αγιοταφικής Αδελφότητας). Στη συνέχεια γίναμε δεκτοί στην μικρή πατριαρχική αίθουσα από τον Αρχιεπίσκοπο Θαβωρίου κ.κ. Μεθόδιο, που εκπροσώπησε τον Πατριάρχη οποίος έπρεπε εκτάκτως να απουσιάσει από την Ιερουσαλήμ. Μας καλωσόρισε, μας μίλησε για την ιστορία του Πατριαρχείου και προσέφερε αναμνηστικά δώρα σε όλους.

Υποδοχή των προσκυνητών στην Αίθπυσα του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων (5 Μαρτίου 2011)

Για τις επόμενες ώρες περιηγηθήκαμε στα στενά της Παλαιάς Πόλης και κάναμε στάσεις στα μοναστήρια της Μεγάλης Παναγιάς, της Σεϊδανάγιας, διασχίσαμε την οδό του Μαρτυρίου και καταλήξαμε στην Φυλακή του Κυρίου μας στο Πραιτώριο. Η υπόλοιπη μέρα μας ήταν ελεύθερη και όλοι μας ξαναπήγαμε στο Ναό της Αναστάσεως, ξεκουραστήκαμε και το βράδυ λειτουργηθήκαμε στο μοναστήρι των Αγίων Παντελεήμονος και Κυρίλλου μέσα στην πόλη. Στο τέλος η γερόντισσα Χαριτίνη μας είχε ετοιμάσει κέρασμα και επειδή είχε φτάσει η ώρα της αναχώρησής μας, ετοιμαστήκαμε και πήγαμε στο αεροδρόμιο.

Πραιτώριο: η φυλακή του Κυρίου μας (5 Μαρτίου 2011)
Εκεί μας κούρασε η αναμονή στη διαδικασία του ελέγχου, αλλά τελικά μας αποζημίωσε η ήρεμη πτήση που μας έφερε στην Αθήνα.