18 Μαρ 2011

Είμαστε στην Αγία Γη με την νέα εκδρομή μας

Από χθες το πρωί (Πέμπτη 17 Μαρτίου) βρισκόμαστε στην αγία πόλη της Ιερουσαλήμ με τη νέα ομάδα των προσκυνητών του ραδιοφωνικού σταθμού Πειραϊκή Εκκλησία. Μαζί μας είναι ο π. Πρόδρομος. Η πρώτη μας μέρα είχε αρκετή αναμονή στο αεροδρόμιο στο Τελ Αβίβ αφού χρειάστηκε να περιμένουμε στη σειρά για τον έλεγχο των διαβατηρίων περισσότερο από μία ώρα και σαράντα λεπτά.

Η ευχάριστη ατμόσφαιρα στη συνέχεια μας αποζημίωσε και φτάνοντας στην Ιερουσαλήμ μπορέσαμε με ησυχία και άνεση να απολαύσουμε την πρώτη μας γνωριμία με τον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως. Είδαμε όλα τα προσκυνήματα και αφού ασπαστήκαμε το Τίμιο Ξύλο που φυλάσσεται στο Ναό προσκυνήσαμε (σχεδόν μόνοι μας) στον Πανάγιο Τάφο και στο Φρικτό Γολγοθά. Με το δείπνο μας ολοκληρώθηκε η πρώτη μας μέρα.

Σήμερα ξεκινήσαμε με τη δροσούλα και πήγαμε στο λόφο της Σιών για να δούμε τον τόπο όπου ήταν η κατοικία του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου. Επισκεφθήκαμε το υπερώον του Μυστικού Δείπνου και τον Τάφο του Δαβίδ και διασχίζοντας την άδεια (εκείνη την ώρα) παλαιά πόλη της Ιερουσαλήμ φτάσαμε και προσκυνήσαμε στο Πραιτώριο τη φυλακή του Κυρίου μας. Ανηφορήσαμε την Οδό του Μαρτυρίου (μόλις είχε αρχίσει να φαίνεται ο κόσμος στους δρόμους). Κάναμε τη στάση μας στο μοναστήρι της Σεϊδανάγιας και στις 11:00 ήμασταν στο Πατριαρχείο μας. Περιμέναμε αρκετή ώρα μέχρι τη στιγμή που συναντήσαμε τον Πατριάρχη στην αίθουσα του θρόνου. Μαζί μας ήταν και ομάδες προσκυνητών από τη Βουλγαρία και τη Ρωσία. Μετά το σύντομο μήνυμα του Πατριάρχη όλοι πέρασαν να πάρουν την ευχή του και περάσαμε στο κεντρικό μοναστήρι για να προσκυνήσουμε στο ναό του Αγίου Κωνσταντίνου. Ήταν η στιγμή που υπήρχε πλήρης ηλιοφάνεια και η θερμοκρασία είχε αρχίσει να παίρνει την άνοδο… Η τελευταία επίσκεψη της ημέρας ήταν στο μοναστήρι της Μεγάλης Παναγιάς. Προσκυνήσαμε στο σπήλαιο και τον τάφο της Οσίας Μελάνης και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για το νηστίσιμο γεύμα μας. Σε λίγη ώρα θα πάμε στο μετόχι της Γεθσημανή και στη συνέχεια θα παρακολουθήσουμε τη Β’ στάση των Χαιρετισμών στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως.