11 Απρ 2010

Οι δύο τελευταίες μέρες της εκδρομής μας...

Την Παρασκευή της Ζωοδόχου Πηγής ξυπνήσαμε νωρίς και φτάσαμε στο μοναστήρι του Αγίου Θεοδοσίου του Κοινοβιάρχου, όπου συμμετείχαμε στη Θεία Λειτουργία. Αφού ετοιμαστήκαμε, με μικρά πούλμαν φτάσαμε στον Άγιο Σάββα, στο κάστρο αυτό της Ορθοδοξίας. Οι γυναίκες έμειναν έξω, μπροστά από την είσοδο της μονής (άβατο) και οι άνδρες είχαν τη δυνατότητα να ξεναγηθούν στο μοναστήρι και να προσκυνήσουν το ολόσωμο σκήνωμα του Αγίου μας.
Ξενάγηση στο μπλαλκόνι της Λαύρας του Αγίου Σάββα (μόνο άνδρες) στις 9/4/2010
Μετά τη Λαύρα του Αγίου Σάββα και τα όσα ευλογημένα ακούσαμε εκεί, πήγαμε στο χωριό των Ποιμένων, στις μονές του Αγίου Συμεών του Θεοδόχου και του Τιμίου Σταυρού, στα προσκυνήματα που βρίσκονται στην κορυφή του Όρους των Ελαιών και καταλήξαμε στη Βηθλεέμ όπου χιλιάδες τουρίστες και προσκυνητές είχαν κατακλύσει το Ναό της Γεννήσεως. Περισσότερες από δύο ώρες περιμέναμε στη σειρά, μέχρι που έφτασε η ώρα να κατεβούμε στο Σπήλαιο της Γεννήσεως. Ήταν νύχτα πια όταν βγήκαμε από το Ναό...

Το Σάββατο ήταν μία όμορφη μέρα και είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την Παλαιά Πόλη της Ιερουσαλήμ. Το πρωί ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στο λόφο της Αγίας Σιών και στη συνέχεια πήγαμε στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων όπου μαζί με δεκάδες άλλους προσκυνητές από την Ελλάδα, συναντήσαμε τον Πατριάρχη και λάβαμε τις ευχές του μαζί με το πασχαλινό αυγό.

Έλληνες προσκυνητές στη συνάντησή τους με τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων (Σάββατο 10/4/2010)
Μετά την επίσκεψή μας στο Πατριαρχείο περπατήσαμε μέσα στην Παλαιά Πόλη και γνωρίσαμε τη φυλακή του Κυρίου στο Πραιτώριο, τον τόπο όπου ήταν το σπίτι των γονέων της Θεοτόκου, τη Γεθσημανή με τον Τάφο της Παναγίας μας και την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Ιεροσλυμίτισσας.

Η ομάδα των προσκυνητών από την Κηφισιά στην Παναγία την Ιεροσολυμίτισσα (10/4/2010)

Στη συνέχεια πήγαμε στο μοναστήρι του Αγίου Στεφάνου, εκεί όπου η παράδοση δείχνει και τον τόπο του λιθοβολισμού του. Επιστρέφοντας προσκυνήσαμε στο μετόχι της Γεθσημανή (απέναντι από το Ναό της Αναστάσεως) και στο μοναστήρι της Μεγάλης Παναγιάς.

Το βράδυ όλοι μαζί ζήσαμε με συγκίνηση τη νυχτερινή λειτουργία στο μοναστήρι της Σεϊδανάγιας, εκεί που κατά την παράδοση ήταν το σπίτι των γονέων της Αγίας Άννας. Όταν τελείωσε η Θεία Λειτουργία, κάποιοι πήγαν στο Ναό της Αναστάσεως και βρήκαν περισσότερους από χίλιους προσκυνητές!
Χαράματα της Κυριακής του Θωμά φτάσαμε στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ. Στο χώρο των αναχωρήσεων υπήρχαν χιλιάδες ταξιδιώτες. Έφτασε σχεδόν η ώρα της πτήσης μας και ήμασταν ακόμα στη σειρά για τον έλεγχο. Μόλις όμως μπήκαμε στο αεροπλάνο, το μόνο που σκεφτόμασταν ήταν οι μέρες που περάσαμε στην Αγία Γη. Νιώθαμε χαρούμενοι για το άξιο προσκύνημά μας!
Έτσι ολοκληρώθηκε με τη βοήθεια του Θεού η εκδρομή μας.