1 Μαρ 2012

Συνέχεια και η ολοκλήρωση των εκδρομών του Φεβρουαρίου

Έστω και αργα αναρτούμε σήμερα τις πληροφορίες από τις εκδρομες του Φεβρουαρίου...

Η εκδρομή μας συνεχίστηκε την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου με την πρωινή μας επίσκεψη στο μοναστήρι του Αγίου Θεοδοσίου του Κοινοβιάρχου. Όταν φτάσαμε δεν είχε ακόμα τελειώσει η Θεία Λειτουργία στη μονή. Προσκυνήσαμε, κεραστήκαμε και μεταβήκαμε με μικρά πούλμαν στη Λαύρα του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου. Οι άνδρες εισήλθαν στη Μονή, οι γυναίκες περίμεναν με τάξη και ησυχία έξω από τα τείχη και όλοι μας οφεληθήκαμε ιδιαίτερα.

Μείναμε αρκετή ώρα και ύστερα πήγαμε στο μοναστήρι μας στο Χωριό των Ποιμένων. Προσκυνήσαμε και ανεβήκαμε στη Βηθλεέμ. Είχε λίγο κόσμο στο σπήλαιο της Γεννήσεως. Δεν καθυστερήσαμε πολύ μέχρι να φτάσει η σειρά μας και όλοι μαζί ψάλλαμε ύμνους των Χριστουγέννων. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το μοναστήρι του Τιμίου Προδρόμου στην Ορεινή και τη μονή του Αγίου Συμεών του Θεοδόχου. Εκτός προγράμματος ακολούθησε η επίσκεψή μας στο μοναστήρι του Αγίου Ονουφρίου, που είναι χτισμένο στον Αγρό του Κεραμέως, στο κτήμα που αγόρασαν οι ιουδαίοι με τα αργύρια της προδοσίας.
Απογευματάκι επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και μας δόθηκε χρόνος να ξαναπάμε στο ναό της Αναστάσεως. Πραγματικά δεν το χορταίνει κάποιος το προσκύνημα στον Πανάγιο Τάφο.
Το επόμενο πρωί (Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012) ξεκινήσαμε νωρίς. Η μέρα ήταν όμορφη αλλά είχε αρκετή ψύχρα στη διαδρομή, τουλάχιστον για την πρώτη ώρα. Ο περίπατός μας άρχισε  από το μοναστήρι της Μεγάλης Παναγίας. Μα υποδέχτηκε η νέα ηγουμένη της μονής αδελφή Μελάνη. Μας μίλησε για το μοναστήρι και στη συνέχεια κατεβήκαμε και προσκυνήσαμε στον τάφο και το σπήλαιο της Οσίας Μελάνης. Λίγα λεπτά αργότερα, δισαχίζοντας τα σοκάκια της πόλης, φτάσαμε στο λόφο της Αγίας Σιών και επισκεφθήκαμε το Υπερώον του Μυστικού Δέιπνου, τον τάφο του Προφήτου και Βασιλέως Δαβίδ και τον τόπο της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, την οικία του αγαπημένου μαθητή Ιωάννη, δηλαδή, που έχουν οι Λατίνοι.
Διασχίζοντας και πάλι τα στενά δρομάκια της πόλης, με τα δεκάδες καταστήματα και τους αμέτρητους κατοίκους να πηγαινοέρχονται, φτάσαμε στο Πραιτώριο και προσκυνήσαμε στη φυλακή του Κυρίου. Ακολουθήσαμε την Οδό του Μαρτυρίου και φτάσαμε μέχρι την αυλή του Πανιέρου Ναού της Αναστάσεως, όπου προσκυνήσαμε την εικόνα της Θεοτόκου στο Μετόχι της Γεθσημανή. Ύστερα από το λίγο χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας πήγαμε στο Πατριαρχείο μας, όπου στην αίθουσα του θρόνου μας υποδέχτηκε ο Μακαριώτατος Πατριάρχης μαζί με μία ομάδα Σέρβων προσκυνητών. Αφού πήραμε την ευχή του είχαμε ελεύθερο χρόνο και αργά το μεσημέρι ξεκινήσαμε για το αεροδρόμιο για την πτήση της επιστροφής στην Ελλάδα. Η κακοκαιρία που έπλητε τη χώρα μας είχε δυσκολέψει ακόμα και τις αεροπορικές συγκοινωνίες. Πολλά αεροδρόμια παρέμειναν κλειστά, ενώ η πτήση επιστροφής της ομάδας μας, με μισή ώρα καθυστέρηση, ήταν η πρώτη που προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Αθήνας ύστερα από πέντε ακυρώσεις προσγειώσεων λόγω καιρού. Τέλος και τω Θεώ δόξα!

Τρεις μέρες αργότερα έφτασε στην Αγία Γη μία ακόμα ομάδα προσκυνητών. Ο καιρός μας έκανε την χάρη και μολονότι τις προηγούμενες μέρες είχε πολύ κρύο, όταν η ομάδα από το αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ επιβιβαζόταν στο πούλμαν την υποδέχτηκε λαμπερός ήλιος και ζεστή θερμοκρασία. Ήταν Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου. Μετά την επίσκεψη στη Λύδδα (στον Τάφο του Αγίου Γεωργίου) κατευθυνθήκαμε προς την Αγία Πόλη της Ιερουσαλήμ. Καθώς η μέρα προχωρούσε εμείς αφιερώσαμε σχεδόν 3 ώρες στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως. Μάθαμε την ιστορία του, γνωρίσαμε τα παρεκκλήσιά του και φυσικά προσκυνήσαμε στο Φρικτό Γολγοθά και τον Πανάγιο Τάφο. Συγκινημένοι όλοι μας, διασχίζοντας τα στενά της παλιάς πόλης των Ιεροσολύμων, με την ψύχρα να είναι πλέον αισθητή, καταλήξαμε στο ξενοδοχείο μας, δειπνήσαμε και αποσυρθήκαμε.
Η επόμενη μέρα (Παρασκευή) μας έφερε στην καταπράσινη  Γαλιλαία. Ο καιρός για μία ακόμα φορά ήταν άστατος... Συννεφιά, βροχή, αέρας, αλλά και λιακάδα. Μία ποικιλία... Προσκυνήσαμε στον τόπο του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στη Ναζαρέτ, γνωρίσαμε την Κανά όπου έγινε το πρώτο θαύμα του Κυρίου μας και στη συνέχεια ανηφορήσαμε στο Θείον Όρος της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος. Εκεί, στο Θαβώρ, κάναμε τη δέησή μας, ψάλαμε, δεχθήκαμε κέρασμα, πήραμε διάφορες ευλογίες και αναχωρήσαμε. Η επόμενη στάση έγινε στους Αγίους Αποστόλους της Καπερναούμ. Ένα όμορφο μοναστηράκι χτισμένο στην όχθη της λίμνης Γενησαρέτ. Η εκκλησία της μονής, ολόλευκη με ανοιχτοκόκκινους τρούλους, θυμίζει έντονα εκκλησία των νησιών της Ελλάδας μας. Από εκεί πήγαμε στο μοναστήρι των Αγίων Αποστόλων στην Τιβεριάδα. Πόσο μόνο του μοιάζει πραγματικά το κτήριο της μονής... Βρίσκεται και αυτό χτισμένο στην όχθη της ίδιας λίμνης, στην καρδιά όμως της σύγχρονης μεγαλούπολης Τιβεριάδας και ολόγυρά του υπάρχουν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες. Πραγματικά μας συγκινεί κάθε φορά το μοναστηράκι αυτό με τις σημαίες του να κυματίζουν εκεί και τον π. Τιμόθεο να μας ανοίγει την εκκλησία για να προσκυνήσουμε... Στην επιστροφή μας προς Ιεροσόλυμα σταματήσαμε και στο μοναστήρι του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου, αφού ακόμα δεν είχε δύσει ο ήλιος. Φτάνοντας πια στο ξενοδοχείο δειπνήσαμε και πήγαμε για ύπνο.
Το άλλο πρωί (Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012) ξεκινήσαμε νωρίς για τη Σαμάρεια. Εκεί κάναμε δέηση, ακούσαμε τον ηγούμενο π. Ιουστίνο, προσκυνήσαμε το σκήνωμα του Αγίου Φιλουμένου και ήπιαμε φυσικά νερό από το φρέαρ του Ιακώβ. Αναχωρήσαμε για την έρημο, όπου με τους πατέρες που ήταν στην ομάδα μας (τον π. Χρήστο από τη Βόρειο Ήπειρο και τον π. Χρήστο από την Ορεστιάδα του Έβρου) κάναμε την ακολουθία του Αγισμού στον ευλογημένο ποταμό Ιορδάνη και εν συνεχεία ανεβήκαμε στο Σαραντάριο Όρος. Προσκυνήσαμε και στο μοναστήρι του Προφήτου Ελισσαίου και η επόμεη στάση μας έγινε στη χαράδρα του Χοτζεβά (εκτός προγράμματος), όπου οι πιο δυνατοί κατέβηκαν και προσκύνησαν στο μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου που βρίσκεται γατζωμένο στην πλαγιά της χαράδρας. Σειρά είχε μετά η Βηθανία. Οι αδελφές της μονής μας άνοιξαν και προσκυνήσαμε με την άνεσή μας και επιστρέφοντας στα Ιεροσόλυμα σταματήσαμε στη Γεθσημανή για να προσκυνήσουμε τον Τάφο της Παναγίας μας και τον τόπο λιθοβολισμού του Αγίου Πρωτομάρτυρα Στεφάνου. Ακολούθησε δείπνο και ξεκούραση και λίγο πριν τα μεσάνυχτα η ομάδα μας βρέθηκε στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως για τη νυχτερινή Θεία Λειτουργία της Κυριακής στον Πανάγιο Τάφο.
Το επόμενο πρωί (Κυριακή) μετά το πρωινό η ομάδα επισκέφθηκε στη Λαύρα του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου και οι άνδρες μπόρεσαν να εισέλθουν στο άβατο μοναστήρι, ενώ οι γυναίκες περίμεναν με τάξη έξω από τη μονή, όπου οι πατέρες έφεραν άγια λείψανα για να προσκυνήσουν. Στη συνέχεια πήγαμε στο μοναστήρι του Αγίου Θεοδοσίου του Κοινοβιάρχου και ήπιαμε το καφεδάκι μας (το κέρασμα της μονής δηλαδή) και αναχωρήσαμε για το μοναστήρι στο χωριό των Ποιμένων. Όταν λίγο αργότερα φτάσαμε στη Βηθλεέμ για να προσκυνήοσυμε στο σπήλαιο που γεννήθηκε ο Χριστός μας, είχε ήδη αρκετό κόσμο και χρειάστηεκ να περιμένουμε για δύο ώρες σχεδόνε εκεί μέχρι να προσκυνήσουμε όλοι μας... Επιστρέφοντας στα Ιεροσόλυμα πήγαμε στο μοναστήρι του Τιμίου Προδρόμου, στον τόπο που γεννήθηκε ο Άγιος Ιωάννης, στην Ορεινή και καταλήξαμε στο μοναστήρι του Αγίου Συμεών του Θεοδόχου.
Μία ακόμα γεμάτη μέρα είχε ολοκληρωθεί και με ηρεμία μετά το δείπνο μας κάναμε μία συνάντηση όλοι μαζί και πήγαμε για ύπνο.
Το επόμενο πρωί ήταν η τελευταία μέρα της εκδρομής μας. Μετά το πρωινό πήγαμε στο λόφο της Σιών και είδαμε τον τόπο του Μυστικού Δείπνου, το σημείο που κοιμήθηκε η Παναγία μας και τον Τάφο του Προφήτου Δαβίδ. Διασχίσαμε τα σοκάκια της παλιάς πόλης για να φτάσουμε μέχρι το Πραιτώριο, όπου προσκυνήσαμε τις φυλακές του Κυρίου, ανηφορήσαμε την Οδό του Μαρτυρίου και καταλήξαμε στο Μετόχι της Γεθσημανή. Είχαμε χρόνο στη συνέχεια για να προσκυνήσουμε πάλι στον Πανάγιο Τάφο, αν και ο Ναός της Αναστάσεως ήταν κατάμεστος από δεκάδες γκρουπ προσκυνητών από κάθε γωνιά της γης και κάθε ομολογίας χριστιανικής. Το μεσημέρι φύγαμε πλέον για το αεροδρόμιο με συναισθήματα χαράς και λύπης. Στο αεροδρόμιο ο έλεγχος τελείωσε πολύ γρήγορα και σύντομα όλοι μας είχαμε προχωρήσει στους χώρους αναμονής. Με ολιγόλεπτη καθυστέρηση απογειωθήκαμε για Αθήνα, όπου φτάσαμε σχεδόν στις 9 το βράδυ. Έτσι με μεγάλη χαρά ολοκληρώθηκε και αυτή η εκδρομή μας.