13 Σεπ 2011

Ξεκίνησε η εκδρομήμας στην Πάτμο (φωτογραφίες)

Από χθες το μεσημέρι ξεκίνησε η νέα μας εκδρομή στο Ιερό Νησί της Πάτμου. Με την ομάδα των προσκυνητών ταξιδέψαμε με το ΔΙΑΓΟΡΑ και γύρω στα μεσάνυχτα φτάσαμε στο λιμάνι της Πάτμου. Το ταξίδι μας είχε αρκετές αναταράξεις από τα μποφόρ που συναντήσαμε για μεγάλο διάστημα στο Αιγαίο, αλλά φτάσαμε πολύ καλά και πήγαμε στο ξενοδοχείο μας για ύπνο και ξεκούραση...

(Η ομάδα μας στο προαύλιο της εκκλησίας της Παναγίας του Χάρου στους Λειψούς)

Ήδη από νωρίς το πρωί οι πιο πολλοί είχαν ξυπνήσει σήμερα Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2011. Μετά το πρωινό περιμέναμε το καραβάκι μας που ήρθε και μας παρέλαβε μπροστά από το ξενοδοχείο μας. Γρήγορα-γρήγορα διέσχισε τα νερά και έφτασε στους Λειψούς, αποκαλύπτωντας, εκτός από την ομορφιά του έντονου μπλε της θάλασσας, μοναδικές απόψεις της Πάτμου με το κάστρο της Μονής του Θεολόγου να κυριαρχεί. Σε λιγότερο από μία ώρα αποβιβαστήκαμε στο όμορφο λιμανάκι των Λειψών και κατευθυνθήκαμε στην εκκλησία της Παναγίας του Χάρου, στο κέντρο του οικισμού.

(Η εκκλησία της Παναγίας του Χάρου στο βάθος με πρώτο πλάνο φρέσκα χταποδάκια στους Λειψούς
13 Σεπτεμβρίου 2011)

Στην εκκλησία προσκυνήσαμε τη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας του Χάρου που παρουσιάζει την Παναγία μας να κρατάει στην αγκαλιά της τον Κύριό μας Εσταυρωμένο πάνω στο Σταυρό (και όχι ως Βρέφος). Για αυτό και έχει ονομαστεί του Χάρου. Στην εκκλησία μας μίλησε ο εφημέριος του ναού για την ιστορία της εικόνας, αναφέρθηκε στους πέντε νεομάρτυρες των Λειψών και στο μικρό εκκλησιαστικό μουσείο που βρίσκεται απέναντι από το ναό. Αφού προσκυνήσαμε όλοι, βγάλαμε την αναμνηστική μας φωτογραφία στον περίβολο της εκκλησίας, επισκεφθήκαμε το μουσείο και στη συνέχεια είχαμε ελέυθερο χρόνο στο νησί. Μέχρι τις 14:30 που θα επιστρέψουμε και πάλι στην Πάτμο.

(Στο εσωτερικό της εκκλησίας, δεξιά η Παναγία του Χάρου και αριστερά η λειψανοθήκη των πέντε νεομαρτύρων των Λειψών)

Η Παναγία του Χάρου παρουσιάζει ένα εξαιρετικό θαυμαστό σημείο κάθε χρόνο. Από τη Μεγάλη Σαρακοστή τοποθετούνται στην εικόνα κρίνοι, οι οποίοι με τις μέρες που περνούν χάνουν τους χυμούς τους και ξεραίνονται. Στην εορτή της Παναγίας του Χάρου, στην απόδοση της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στις 23 Αυγούστου, τα ξερά κλαδιά αποκτούν μικρούς ανθούς, μπουμπούκια από κρίνους. Αυτό το θαύμα σημειώνεται από την Παναγία μας κάθε χρόνο και σήμερα που προσκυνήσαμε την εικόνα της Θεοτόκου είδαμε όλοι μας τα ξερά κλαδιά με τα δεκάδες μπουμπούκια ανθισμένα.