16 Ιουν 2011

Η επίσκεψή μας στην Αγία Γη

Μία προσκυνηματική εκδρομή στην Αγία Γη είναι από χθες σε εξέλιξη. Με τον αγαπητό μας π. Θεμιστοκλή και μία ομάδα προσκυνητών ταξιδέψαμε χθες τα ξημερώματα στα Ιεροσόλυμα. Ευτυχώς που στο αεροδρόμιο τελειώσαμε πολύ γρήγορα.
Επισκεφθήκαμε πρώτα το μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου στη Λύδδα, όπου ο π. Σωφρόνιος μας υποδέχθηκε και κάναμε σύντομη δέηση. Φτάνοντας νωρίς το πρωί στην Αγία Πόλη της Ιερουσαλήμ πήγαμε στο ξενοδοχείο μας για ξεκούραση μέχρι τις 12 το μεσημέρι, οπότε και ξεκινήσαμε τις επισκέψεις μας στα προσκυνήματα της πόλης.

Πρώτη στάση έγινε στ ο Πατριαρχείο και στο μοναστηριακό ναό του Αγίου Κωνσταντίνου όπου μίλησε ο π. Δανιήλ. Κατεβήκαμε στην Αγία Αυλή και προσκυνήσαμε στο μετόχι της Γεθσημανή και στη συνέχεια στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως αφιερώσαμε περισσότερες από δύο ώρες. Γνωρίσαμε όλα τα προσκυνήματα του Ναού, ασπαστήκαμε το Τίμιο Ξύλο και προσκυνήσαμε το Φρικτό Γολγοθά και τον Πανάγιο Τάφο. Επισκεφθήκαμε το παρεκκλήσιο των Μυροφόρων και το Ναό του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου και ξεκινήσαμε να διασχίζουμε τα σοκάκια της πόλης ακολουθώντας τη διαδρομή της Οδού του Μαρτυρίου. Καταλήξαμε στο Πραιτώριο, στη φυλακή του Κυρίου και μετά πήγαμε μέχρι τη φυλακή του Αποστόλου Πέτρου. Είχε πια σουρουπώσει όταν επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας για δείπνο και ξεκούραση.

Σήμερα Πέμπτη 16 Ιουνίου ξυπνήσαμε νωρίς, πήραμε το πρωινό μας και αναχωρήσαμε για το Φρέαρ του Ιακώβ. Μας υποδέχτηκε ο π. Ιουστίνος, μας μίλησε, κάναμε δέηση, προσκυνήσαμε το σκήνωμα του Αγίου Φιλουμένου και ήπιαμε νερό από το πηγάδι του Ιακώβ. Η επόμενη στάση έγινε στην καρδιά της ερήμου, στο σημείο της Βαπτίσεως του Κυρίου μας στον Ιορδάνη ποταμό. Την ώρα που κάναμε την ακολουθία του Αγιασμού την μαγνητοσκοπούσε ένα αμερικάνικο τηλεοπτικό συνεργείο για ένα ντοκιμαντέρ που έκαναν για την πίστη των Χριστιανών και τον Ιορδάνη ποταμό. Ευτυχώς η ζέστη ήταν υποφερτή.

Αμέσως μετά πήγαμε στο μοναστήρι του Αγίου Γερασίμου και στην Ιεριχώ στις μονές του Σαρανταρίου Όρους και του Προφήτου Ελισσαίου. Η επίσκεψη στο μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου του Χοτζεβίτου ήταν κοπιαστική, αλλά άξιζε τον κόπο για όσους δοκίμασαν την πεζοπορία μέσα στη χαράδρα. Ανεβαίνοντας προς Ιεροσόλυμα επισκεφθήκαμε τη Βηθανία και κάναμε στάση στη Γεθσημανή. Προσκυνήσαμε τον Τάφο της Παναγίας μας και ακούσαμε τον π. Πέτρο να μας διηγείται θαύματα της Θεοτόκου και μετά πήγαμε στο μοναστήρι του Αγίου Στεφάνου όπου μας περίμενε ο ηγούμενος π. Επιφάνιος.

Κάπως έτσι ολοκληρώθηκαν οι πρώτες δύο μέρες της εκδρομής μας.