3 Ιουν 2011

Η ολοκλήρωση της εκδρομής μας (και φωτογραφίες)

Σε λίγες ώρες η εκδρομή μας ολοκληρώνεται με την πτήση της επιστροφής μας στην Ελλάδα. Όλοι οι συμμετέχοντες είναι πολύ συγκινημένοι και τα συναισθήματα λύπης και χαράς είναι ανάμεικτα.

Την Τετάρτη 1 Ιουνίου μετά την πρωινή ακολουθία στο Ναό της Αναστάσεως, όλοι ακολουθήσαμε τον Σεβ. Αρχιεπίσκοπο Αβήλων κ.κ. Δωρόθεο μέχρι το Πατριαρχείο. Εκεί στην αίθουσα του θρόνου μας υποδέχθηκε όλους ο μακαριώτατος Πατριάρχης, ο οποίος μίλησε για την ημέρα αλλά και τις ευλογίες που προσφέρει ένα προσκύνημα στην Αγία Γη.

Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων με κόσμο στην αίθουσα του Θρόνου (1 Ιουνίου 2011)

Εμείς, αφού πήραμε την ευχή του, ξεκινήσαμε την περιήγησή μας μέσα στην Παλαιά πόλη των Ιεροσολύμων. Πρώτη στάση κάναμε στο μοναστήρι του Αγίου Ευθυμίου και στη συνέχεια στο μοναστήρι του Αγίου Σπυρίδωνος όπου μας μίλησε ο ηγούμενος π. Ματθαίος.

Ο π. Ματθαίος μιλάει στους προσκυνητές για τον Άγιο Σπυρίδωνα

Συνεχίσαμε να περπατάμε στα σοκάκια με τα αμέτρητα μαγαζιά μέχρι που φτάσαμε στο Πραιτώριο για να προσκυνήσουμε τη φυλακή του Κυρίου. Ακολούθησε η επίσκεψή στη φυλακή του Αποστόλου Πέτρου και κατηφορίσαμε μέχρι το μοναστήρι των Αγίων Ιωακείμ και Άννης, αλλά το βρήκαμε κλειστό. Διασχίζοντας την Οδό του Μαρτυρίου επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, έχοντας κάνει και μία στάση στο μοναστήρι του Αγίου Παντελεήμονα. Γευματίσαμε και ξεκουραστήκαμε λίγο.

Το απόγευμα ο περίπατός μας συνεχίστηκε στο λόφο της Σιών και στην περιοχή του Τείχους των Δακρύων. Επιστρέφοντας κάναμε μία ακόμα στάση στο Ναό της Αναστάσεως. Η πόλη την ημέρα αυτή ήταν γεμάτη από Ισραηλινούς κάθε ηλικίας που περιδιάβαιναν τα στενά της και με σημαίες της χώρας τους στα χέρια τραγουδούσαν και βροντοφώναζαν για την επέτειο της κατάληψης της Ιερουσαλήμ… Το βράδυ, όσοι άντεχαν, βρέθηκαν στη νυχτερινή Λειτουργία στον Πανάγιο Τάφο.

Νυχτερινή Λειτουργία της Αναλήψεως στον Πανάγιο Τάφο (2 Ιουνίου 2011)

Την επόμενη μέρα, Πέμπτη 2 Ιουνίου, της Αναλήψεως, βρεθήκαμε από νωρίς στην κορυφή του όρους των Ελαιών όπου τελέστηκε υπαίθρια Θεία Λειτουργία στον τόπο (τον έχουν οι μουσουλμάνοι) όπου στεκόταν ο Κύριός μας κατά την ώρα της Θείας του Αναλήψεως. Παρουσία αρκετών πιστών λειτούργησε ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντίνης κ.κ. Αρίσταρχος. Λίγο πριν την ολοκλήρωση της ακολουθίας ήρθε και ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων συνοδευόμενος από Αρχιερείς του Θρόνου για να προσκυνήσει.

Η υπαίθρια Θεία Λειτουργία στον τόπο της Αναλήψεως του Κυρίου (2 Ιουνίου 2011)

Στη συνέχεια όλοι οι προσκυνητές πήγαμε στο μοναστήρι της Αναλήψεως, απέναντι από τον τόπο όπου τελέστηκε η Λειτουργία, για το καθιερωμένο κέρασμα που είχε ετοιμάσει ο π. Αχίλλειος. Αμέσως μετά πήγαμε στο ρωσικό μοναστήρι της Αναλήψεως που πανηγύριζε την ίδια μέρα και περπατήσαμε μέχρι τη μονή της Μικράς Γαλιλαίας για να προσκυνήσουμε… Μέσα σε λίγη ώρα είχαμε βαδίσει και εμείς στα ίδια εκείνα μέρα που ακούσαμε τα αναγνώσματα της ημέρας να μας διηγούνται τα όσα θαυμαστά είχαν συμβεί στον ίδιο τόπο πριν από είκοσι αιώνες…

Επισκεφθήκαμε στη συνέχεια το μοναστήρι της Βηθφαγής, τη Γεθσημανή (όπου προσκυνήσαμε πρώτα στον τόπο λιθοβολισμού του Αγίου Στεφάνου, στη συνέχεια τον Τάφο της Παναγίας μας – όπου μπροστά στην εικόνα της Ιεροσολυμίτισσας μίλησε ο π. Πέτρος – και ακολούθως στον κήπο της Αγωνίας.

Κάναμε τη βόλτα μας μέχρι την Ιόππη για να προσκυνήσουμε στη μονή των Αρχαγγέλων και κλείσαμε το πρόγραμμα της ημέρας με την επίσκεψή μα στο μοναστήρι του Αγίου Ονουφρίου.

Θεία Λειτουργία στον Άγιο Κωνσταντίνο (3 Ιουνίου 2011)

Η σημερινή μέρα (Παρασκευή 3 Ιουνίου) ήταν μεγάλη εορτή για το Πατριαρχείο. Είναι η μνήμη των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης και πανηγυρίζει ο πατριαρχικός Ναός του Αγίου Κωνσταντίνου… Το πρωί τελέστηκε πολύωρη Πατριαρχική και πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία παρουσία μεγάλου εκκλησιάσματος και μετά το πέρας προσφέρθηκε σε όλους το καθιερωμένο κέρασμα στην αίθουσα του Θρόνου. Η υπόλοιπη μέρα ήταν ελεύθερη στη διάθεση του καθενός… Όλοι ξαναπήγαν στο Ναό της Αναστάσεως, ενώ δεν ήταν λίγοι εκείνοι που κατέβηκαν μέχρι και τη Γεθσημανή!

Τέλος του προγράμματος και δοξάζουμε το Θεό μας!