13 Μαΐ 2011

Η νέα εκδρομή μας στην Αγία Γη (οι πρώτες μέρες)

Ξεκίνησε προχθες (Τετάρτη 11 Μαΐου 2011) το πρωί η νέα μας προσκυνηματική εκδρομή στην Αγία Γη. Η ομάδα των ακροατών του ραδιοφωνικού σταθμού της Πειραϊκής Εκκλησίας κατάφερε τελικά να ταξιδέψει στην ώρα της, αν και όλες τις προηγούμενες μέρες είχαμε την αγωνία της πτήσης λόγω της προγραμματισμένης γενικής απεργίας στην Ελλάδα.

Ύστερα από μία ήσυχη πτήση της EL AL φτάσαμε στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ, όπου μας περίμενε μία ευχάριστη έκπληξη: ήταν τελείως άδειο! Τη στιγμή που προσγειωθήκαμε δεν υπήρχε άλλη πτήση και έτσι μέσα σε λίγα λεπτά περάσαμε τον έλεγχο διαβατηρίων, πήραμε τις αποσκευές μας και αναχωρήσαμε. Αυτό το θέαμα (το άδειο από κόσμο αεροδρόμιο) είχαμε καιρό να το δούμε…

Η πρώτη μας στάση έγινε, όπως σχεδόν πάντοτε, στο μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου στη Λύδδα, όπου αφού προσκυνήσαμε τον τάφο του Αγίου μας, αναχωρήσαμε για την Ιερουσαλήμ. Στο ξενοδοχείο μας μείναμε για λίγο και στη συνέχεια περπατήσαμε μέχρι τον πανίερο ναό της Αναστάσεως όπου μπορέσαμε με την άνεσή μας να γνωρίσουμε όλα τα προσκυνήματα κι ύστερα από μία σχετική αναμονή εισήλθαμε και στον Πανάγιο Τάφο. Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για το δείπνο μας και με μεγάλη χαρά και συγκίνηση για την πρώτη μας μέρα. Οι περισσότεροι άλλωστε από την ομάδα μας έρχονται για πρώτη φορά στην Αγία Γη…

Η αδελφή Σεραφείμα μιλάει στους προσκυνητές στην Μονή της Σεϊδανάγιας (12 Μαΐου 2011)

Το πρόγραμμά μας συνεχίστηκε χθες Πέμπτη με τον μεγάλο προσκυνηματικό περίπατο μέσα στην Παλαιά Πόλη των Ιεροσολύμων. Το πρωί μας περίμενε μία σύντομη έκπληξη. Την ώρα που ξεκινήσαμε έπεσαν οι μερικές σταγόνες βροχή (ούτε ένα ολόκληρο λεπτό δεν κράτησε η «βροχόπτωση»). Από εκείνη την ώρα και μέχρι τώρα στην πόλη επικρατεί δροσιά (ίσως και ψύχρα θα την έλεγες). Τη βροχή, έστω και σύντομη, τη λένε ευλογία οι κάτοικοι εδώ. Εμείς λέμε ευλογία τη συννεφιά που μας συνόδεψε σήμερα στον περίπατό μας.

Ξεκινήσαμε με το λόφο της Σιών, την περιοχή με το τείχος των Δακρύων, την Οδό του Μαρτυρίου, το Πραιτώριο, το μοναστήρι της Σεϊδανάγιας (μας μίλησε η ηγουμένη της μονής μοναχή Σεραφείμα) και τον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Κωνσταντίνου (όπου μας υποδέθηκε ο π. Δανιήλ) . Δεν βρήκαμε πουθενά κόσμο και έτσι ολοκληρώσαμε τα πάντα στην ώρα μας. Ο Πατριάρχης επειδή λείπει σε προγραμματισμένη επίσκεψη εκτός Ιεροσολύμων δεν μπόρεσε να μας δεχθεί και έτσι επιστρέψαμε για γεύμα στο ξενοδοχείο και σύντομη ξεκούραση.

Ο π. Δανιήλ μιλάει στους προσκυνητές στον Άγιο Κωνσταντίνο (12 Μαΐου 2011)

Το απόγευμα κάναμε έναν ακόμα περίπατο για προσκύνημα στο μετόχι της Γεθσημανή, απέναντι από το Ναό της Αναστάσεως. Εκεί μας υποδέχθηκε ο ηγούμενος της Γεθσημανή π. Νεκτάριος που μας έδωσε ευλογίες και στη συνέχεια προσκυνήσαμε την εικόνα που  παριστάνει το σώμα της Θεοτόκου σε Κοίμηση.  Ακολούθησε το προσκύνημά μας στο μοναστήρι της Μεγάλης Παναγίας (όπου μας είπε την ιστορία της μονής η αδελφή Ειρήνη) και τελειώσαμε την απογευματινή μας βόλτα στο μοναστήρι του Τιμίου Προδρόμου (όπου προσκυνήσαμε και τα λείψανα του Αγίου Παναγιώτη του Νεομάρτυρα).  Το βράδυ όσοι μπόρεσαν πήγαν  στο Ναό της Αναστάσεως στη Λειτουργία που τελέστηκε στον Πανάγιο και Ζωοδόχο Τάφο.