15 Μαΐ 2011

Κυριακή 15 Μαΐου ολοκληρώθηκε η εκδρομή μας

Συνεχίστηκε (και ολοκληρώθηκε με κάθε ευλογία σήμερα Κυριακή 15 Μαΐου 2011) η προσκυνηματική μας εκδρομή. Ήταν μία όμορφη περίοδος και μπορέσαμε με ασφάλεια και ηρεμία να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμά μας.
Την Παρασκευή 13 Μαΐου ταξιδέψαμε βόρεια, στην περιοχή της Γαλιλαίας. Στην πρώτη μας στάση στη Ναζαρέτ προλάβαμε στο τέλος τη Θεία Λειτουργία και πήραμε ευχή από τον Πανιερώτατο Μητροπολίτη Ναζαρέτ κ.κ. Κυριακό. Όταν φτάσαμε στην Κανά για να προσκυνήσουμε στον τόπο που έγινε το πρώτο θαύμα του Κυρίου μας, τα σκούρα σύννεφα μετατράπηκαν σε βροχή, που μας ακολούθησε έντονη και απειλητική στη διαδρομή μας προς το Όρος Θαβώρ. Ευτυχώς εκεί δεν υπήρχε κανένα άλλο γκρουπ και μέσα σε λίγα λεπτά βρεθήκαμε όλοι στην κορυφή του όρους της Μεταμορφώσεως. Ακολούθησε επίσκεψη στην Τιβεριάδα και την Καπερναούμ με τη βροχή να εμφανίζεται ανά τακτά διαστήματα στη διαδρομή μας. Όμως επειδή πουθενά δεν συναντήσαμε κόσμο, τελειώσαμε πολύ γρήγορα τις επισκέψεις μας. Η λίμνη της Γεννησαρέτ είχε έντονο κυματισμό εξ αιτίας του αέρα που φυσούσε και έτσι δεν προσφέρονταν για μία σύντομη βαρκάδα… Στην επιστροφή μας σταματήσαμε στο μοναστήρι του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου (μας προσφέρθηκε σούπα για όλους) και στη συνέχεια στο μοναστήρι της Βηθανίας. Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο αρκετά νωρίς, δειπνήσαμε και σχεδόν όλοι κατέβηκαν για μία ακόμα επίσκεψης το Ναό της Αναστάσεως.

Το Σάββατο ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί με μία βαριά και κρύα ατμόσφαιρα στην Ιερουσαλήμ. Ο αέρας φυσούσε και καθώς ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας προς την περιοχή της Σαμάρειας μας έπιασε έντονη βροχόπτωση. Έβρεχε για περισσότερο από δύο ώρες (όσο χρειάστηκε να φτάσουμε, να μείνουμε για λίγο στο Φρέαρ του Ιακώβ και να πάρουμε το δρόμο μέχρι την Κοιλάδα (ή καλύτερα «έρημο») του Ιορδάνη ποταμού. Μπορέσαμε και κάναμε τον Αγιασμό μας στο ακριβές σημείο που βαπτίστηκε ο Κύριος. Για το λόγο αυτό είχαμε μαζί μας τον Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Αγίου Στεφάνου στη Γεθσημανή) Αρχιμανδρίτη Επιφάνιο. Με μεγάλη χαρά και με δάκρυα συγκίνησης ασπαστήκαμε τον σταυρό και μόλις ξεκινήσαμε για την Ιεριχώ μας έπιασε και πάλι βροχή. Σταματήσαμε στο μοναστήρι του Προφήτου Ελισσαίου, όπου ο ηγούμενος μίλησε στους προσκυνητές και μολονότι η βροχή συνεχίστηκε οι περισσότεροι ανέβηκαν στο Σαραντάριο Όρος.

Κατά την επιστροφή μας στην Ιερουσαλήμ ανεβήκαμε στο όρος των Ελαιών και ακολούθησε η επίσκεψή μας στη Γεθσημανή. Υπήρχε έντονη παρουσία στρατού και αστυνομίας, αλλά εμείς δεν αντιμετωπίσαμε το παραμικρό πρόβλημα. Το αντίθετο μάλιστα. Κινηθήκαμε μόνοι μας στο δρόμο και στα προσκυνήματα (Άγιο Στέφανο, κήπο της Αγωνίας, τάφο της Θεοτόκου) και ψάλαμε μπροστά στην εικόνα της Παναγίας της Ιεροσολυμίτισσας. Ο π. Πέτρος μπροστά στην εικόνα της Θεοτόκου μας μίλησε για τα πολλά της θαύματα και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο.

Το βράδυ κατεβήκαμε στο Ναό της Αναστάσεως για τη νυχτερινή Κυριακάτικη ακολουθία. Ήταν η πρώτη φορά που συναντήσαμε τόσο πολύ κόσμο. Χωρίς υπερβολή πάνω από 2000 προσκυνητές από κάθε γωνιά της Γης υπήρχαν μέσα στο ναό. Στην ακολουθία συμμετείχαν 5 διάκονοι, 52 (!) ιερείς και 2 Αρχιερείς…

Αν και με ελάχιστο ύπνο σηκωθήκαμε τελικά νωρίς σήμερα για να πάμε στην έρημο του Αγίου Σάββα… Προσκυνήσαμε και ακούσαμε λόγο ωφελείας. Οι 7 άνδρες της ομάδας ζήσαμε την απόλυτη γαλήνη και ησυχία του Κυριακάτικου πρωινού μέσα στο μοναστήρι. Δεν σου έκανε καρδιά να φύγεις… Αλλά και οι γυναίκες στην είσοδο της μονής άκουγαν με ησυχία λόγια που άγγιζαν τις ψυχές τους. Στη συνέχεια πήγαμε στο μοναστήρι του Αγίου Θεοδοσίου όπου ακούσαμε τον ηγούμενο της μονής Αρχιμ. Ιερόθεο να μας μιλάει για τις δυσκολίες και να μας προτρέπει να προσευχόμαστε όσο περισσότερο μπορούμε. Το χωριό των Ποιμένων μας υποδέχτηκε αμέσως μετά. Με την επίσκεψή στη Βασιλική της Γεννήσεως ολοκληρώθηκε η γνωριμία μας στην περιοχή της Βηθλεέμ.

Στο ναό δεν χρειάστηκε να περιμένουμε πολύ χρόνο (40 περίπου λεπτά) για να προσκυνήσουμε στον τόπο που γεννήθηκε ο Χριστός μας. Αφήνοντας πίσω μας την αραβική περιοχή κατευθυνθήκαμε στην Νέα Πόλη της Ιερουσαλήμ για να προσκυνήσουμε την πατρίδα του Τιμίου Προδρόμου, την Ορεινή, αλλά και το μοναστήρι του Αγίου Συμεών του Θεοδόχου.

Νωρίς το απόγευμα ήμασταν στο ξενοδοχείο. Όλη μέρα μας συνόδευε μία ελαφριά βροχόπτωση. Αφού ξεκουράστηκε η ομάδα και δείπνησε νωρίς, όλοι μετακινήθηκαν μέσα στην Παλαιά Πόλη και φυσικά πήγαν στο Ναό για ένα τελευταίο προσκύνημα.

Σε λίγες ώρες με τη βοήθεια του Θεού επιστρέφουμε στην Ελλάδα. Ήταν μία όμορφη εκδρομή… και την απολαύσαμε πλήρως με άνεση και ασφάλεια, χωρίς απολύτως καμία δυσκολία ή εμπόδιο…