27 Ιαν 2012

Η δεύτερη (με βροχή) μέρα της εκδρομής μας

Η δεύτερη μέρα της εκδρομής μας ξεκίνησε με κρύο και πολύ δυνατό αέρα. Σε όλη τη διαδρομή μας συνόδευαν βαριά σύννεφα και πολύ πριν φτάσουμε στην πρώτη μας στάση συνατήσαμε βροχή. Γύρω στις 9 το πρωί, λοιπόν, επισκεφθήκαμε τη Ναζαρέτ και προσκυνήσαμε στον τόπο του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.
Ο π. Νικόλαος τελεί δέηση στο ναό του Ευαγγελισμού στη Ναζαρέτ (27-01-2012)

Μόνοι μας στο ναό, τελέσαμε δέηση και ακούσαμε τη σχετική ευαγγελική περικοπή. Βγαίνοντας από το ναό, στη μικρή πλατεία που υπάρχει εκεί, είδαμε το ιδιαίτερα ψηλό χριστουγεννιάτικο δέντρο που παραμένει ακόμα στολισμένο και ανηφορήσαμε προς το επισκοπείο, όπου μας υποδέχτηκε και μας ευχήθηκε ο Μητροπολίτης Ναζαρέτ κ.κ. Κυριακός. Τη διαδρομή την καλύψαμε περπατώντας, αλλά εκείνη τη στιγμή ακριβώς έπιασε βροχή έντονη και μας δυσκόλεψε λίγο (βραχήκαμε και λίγο αλλά δεν μας στενοχώρησε... Χειμώνας είναι).
Ο Παν. Μητροπολίτης Ναζαρέτ κ.κ. Κυριακός υποδεχόμενος τους προσκυνητές στο ναό του επισκοπείου (27-01-2012)

Από εκείνη τη στιγμή η βροχή δεν μας εγκατέλειψε. Κάναμε  πρώτα στάση στην Κανά και προσκυνήσαμε στον τόπο που «τω καιρώ εκείνω γάμος εγένετο...» και ο επόμενος σταθμός μας ήταν το Όρος Θαβώρ. Φτάνονατς στο σημείο που παίρνουμε τα μικρά πουλμανάκια ταξί για να μας ανεβάσουν στην κορυφή, ο ουρανός καθάρισε και η βροχή σταμάτησε. Όμως λίγα λεπτά αργότερα ομίχλη άρχισε να σκεπάζει την περιοχή και ξέσπασε μεγάλη μπόρα. Όταν φτάσαμε στο μοναστήρι μας στην κορυφή του βουνού, ο π. Νικόλαος έκανε δέηση, δεχτήκαμε το κέρασμα που μας προσφέρθηκε και όταν πλέον ετοιμαστήκαμε για αναχώρηση μας περίμενε μία έκπληξη: όλο το βουνό ήταν σκεπασμένο με πυκνή ομίχλη και η ορατότητα ήταν περιορισμένη.
Δέηση στο Όρος Θαβώρ (27-01-2012)

Εντυπωσιακό θέαμα που μας θύμισε τη νεφέλη που περιγράφει το Ευαγγέλιο, η οποία είχε εμφανιστεί την ώρα της Μεταμορφώσεως του Κυρίου. Φυσικά εμείς είδαμε απλή ομίχλη, αλλά και μόνο αναλογιζόμενοι που βρισκόμασταν συγκινηθήκαμε ιδιαιτέρως.
Ομίχλη στο Όρος Θαβώρ, μπροστά στο μοναστήρι (27-01-2012)

Υπό βροχή επισκεφθήκαμε δύο ακόμα μοναστήρια αφιερωμένα στους Αγίους Αποστόλους: πήγαμε πρώτα στην Καπερναούμ (την πάλαι ποτέ σπουδαία πολή και σήμερα εξαφανισμένη) και στην Τιβεριάδα. Αν και ολοκληρώσαμε το πρόγραμμά μας νωρίς, χωρίς καθυστέρηση και χωρίς ιδιαίτερη κούραση (αφού πουθένα δεν συναντήσαμε άλλους προσκυνητές), πολύ πριν φτάσουμε στην Ιεορυσαλήμ είχε νυχτώσει και έτσι ολοκληρώσαμε τις επισκέψεις μας χωρίς άλλη στάση.
Τώρα η ομάδα μας έχει αποσυρθεί. Η βροχή εδώ στα Ιεροσόλυμα έχει σταματήσει, όχι όμως και το κρύο. Φυσικό είναι, αφού βρισκόμαστε στην καρδιά του Χειμώνα (του πιο κρύου των τελευταίων ετών όπως όλοι λένε).