13 Οκτ 2010

... το τέλος της εκδρομής μας!

Την Τρίτη 12 Οκτωβρίου ξυπνήσαμε πολύ νωρίς και φύγαμε αμέσως για τη Βηθλεέμ. Φτάσαμε την ώρα που τελούνταν η Θεία Λειτουργία στο Σπήλαιο της Θείας Γεννήσεως και με απόλυτη ησυχία σταθήκαμε όλοι εκεί μέχρι το τέλος. Συγκινημένοι προσκυνήσαμε και λίγο αργότερα αναχωρήσαμε για την Ιερουσαλήμ. Πλέον δεν μας έκανε εντύπωση η μία ώρα που χρειαστήκαμε για να φτάσουμε στο ξενοδοχείο. Κόσμος πολύς και δεκάδες τουριστικά λεωφορεία στη σειρά… Αφού πήραμε το πρωινό μας ανεβήκαμε για περίπατω στο λόφο της Σιών: οικία του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, Υπερώον του Μυστικού Δείπνου, Τάφος του Προφήτου Δαβίδ. Στη συνέχεια πλησιάσαμε στο Τείχος των Δακρύων (ό,τι έχει απομείνει από τον ιουδαϊκό Ναό) και μέσα από πλήθος τουριστών διασχίσαμε τα σοκάκια της Παλαιάς Πόλης και φτάσαμε στο Πατριαρχείο όπου μας υποδέχτηκε και μας μίλησε ο Μακαριώτατος Πατριάρχης. Ακολούθησε το προσκύνημα στο μοναστήρι της Μεγάλης Παναγιάς και στο υπόλοιπο της ημέρας οι πιο πολλοί έμειναν υπομονετικά στη σειρά στο Ναό της Αναστάσεως για να προσκυνήσουν για μια ακόμα φορά. Αδιάβατη η Αγία Αυλή από τον κόσμο… Λίγο πριν αποχαιρετήσουμε την Ιερουσαλήμ επισκεφθήκαμε το μετόχι της Γεθσημανή για να προσκυνήσουμε την εικόνα της Θεοτόκου (απέναντι από τον Ναό της Αναστάσεως).
Με μισή καρδιά και αμίλητοι φτάσαμε στο αεροδρόμιο λίγο μετά τις 3:00 τα ξημερώματα. Περάσαμε υπομονετικά τους ελέγχους και στις 6:00 ώρα Ισραήλ πετάξαμε για την Ελλάδα. Ήταν η εκδρομή των προσκυνητών από την Άμφισσα, την ευθύνη της οποίας είχε ο Παν. Αρχιμανδρίτης π. Νεκτάριος Καλύβας. Δόξα τω Θεω!