24 Οκτ 2010

Εκδρομή στην Αγία Γη (οι πρώτες μέρες...)

Όταν το πρωί της Παρασκευής (22 Οκτωβρίου 2010) φύγαμε από την Αθήνα, ο καιρός έμοιαζε χειμωνιάτικος… Ύστερα από δύο ώρες βρεθήκαμε στο καλοκαίρι της Αγίας Γης. Ευτυχώς που οι υψηλές θερμοκρασίες της προηγούμενης εβδομάδας, εδώ στην Ιερουσαλήμ, είχαν απομακρυνθεί (είχε φτάσει τους 35 βαθμούς!!!). Χωρίς να καθυστερήσουμε ιδιαίτερα στο αεροδρόμιο επιβιβαστήκαμε στο πούλμαν και πήγαμε να επισκεφθούμε τον Τάφο του Αγίου Γεωργίου, που αποτελεί συνήθως και την πρώτη μας στάση στην Αγία Γη. Όταν επιβιβαστήκαμε ξανά στο πούλμαν ακούσαμε το ηχογραφημένο μήνυμα του Σεβ. Μητροπολίτου Χονγκ Κονγκ κ.κ. Νεκταρίου και όλοι οι συμμετέχοντες συγκινήθηκαν (το μήνυμα αυτό μπορείτε να το ακούσετε από την προηγούμενη ανάρτησή μας). Φτάσαμε στα Ιεροσόλυμα, τακτοποιηθήκαμε πολύ γρήγορα στα δωμάτια και πήγαμε στο Ναό της Αναστάσεως για την πρώτη μας γνωριμία. Κόσμος παντού… Μέρες Πάσχα θύμιζε έντονα η πολυκοσμία. Αφού ολοκληρώσαμε την ξενάγησή μας ανεβήκαμε στο Μετόχι της Γεθσημανή για να προσκυνήσουμε την εικόνα της Παναγίας μας. Αναχωρήσαμε μέσω του πλήθους (που αν και πλησίαζε η ώρα που κλείνει ο Ναός όλο και περισσότροι άνθρωποι έφταναν μπορστά στην αυλή) για να ξεκουραστούμε στο ξενοδοχείο.
Το επόμενο πρωινό ξεκινήσαμε για το Φρέαρ του Ιακώβ. Κάναμε τη δέησή μας, προσκυνήσαμε το σκήνωμα του Αγίου Φιλουμένου και ήπιαμε νερό από το Φρέαρ. Ο ηγούμενος της μονής, ο π. Ιουστίνος, ακούραστος όπως πάντα, στάθηκε μπροστά στην Ωραία Πύλη και μίλησε για μισή ώρα στην ομάδα μας για την ιστορία του προσκυνήματος και τις σύγχρονες περιπέτειές του. Με ευχαρίστηση ήπιαμε το καφεδάκι που μας προσέφερε και φύγαμε αμέσως για την έρημο του Ιορδάνου Ποταμού. Μετά την άδεια των αρχών, κατεβήκαμε στο σημείο που βαπτίστηκε ο Κύριός μας. Μόνοι μας, με απόλυτη ησυχία και τάξη, τελέσαμε την ακολουθία του Αγιασμού και παρά την υψηλή θερμοκρασία (και τις αμέτρητες μύγες…) κανείς δεν ήθελε να φύγει από εκεί. Λίγο αργότερα προσκυνήσαμε στο μοναστήρι του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου και επισκεφθήκαμε την Ιεριχώ και το Σαραντάριο Όρος. Εκεί αντιμετωπίσαμε για μία ακόμα φορά την πολυκοσμία (μπροστά μας περίμεναν ήδη 25 πούλμαν!) αλλά ευτυχώς τελειώσαμε γρήγορα. Σειρά είχε το μοναστήρι του Προφήτου Ελισσαίου και η επίσκεψή μας στη Βηθανία και τη γυναικεία Ιερά Μονή που υπάρχει εκεί. Ύστερα από λίγη ώρα ανεβήκαμε στο όρος των Ελαιών και προσκυνήσαμε στην Μικρά Γαλιλαία. Όταν βγήκαμε από το μοναστήρι η ώρα ήταν πια περασμένη και έτσι γυρίσαμε στο ξενοδοχείο για δείπνο και λίγη ξεκούραση. Από τις 10:30 το βράδυ βρεθήκαμε μπροστά στις πόρτες της Αυλής του Ναού της Αναστάσεως. Όταν άνοιξαν μερικές εκατοντάδες προσκυνητές (κυρίως Ρώσοι) εισήλθαν στο Ναό. Η νυχτερινή ακολουθία στην οποία προεξήρχε ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος Σεβαστείας κ.κ. Θεοδόσιος τελέστηκε σε μία κατάμεστη εκκλησία (ίσως περισσότερα από 1200 άτομα να ήταν εκεί).
Σήμερα το πρωί, παρά το γεγονός ότι είχαμε κοιμηθεί 3 ώρες μόνο, ξεκινήσαμε νωρίς για την Γαλιλαία. Αλλά και πάλι το πλήθος των εκατοντάδων επισκεπτών της Αγίας Γης από κάθε γωνιά του Πλανήτη μας εξέπληξε. Στο Όρος Θαβώρ, που ήταν η πρώτη μας στάση, υπήρχαν 19 πούλμαν ήδη πριν από εμάς… Ύστερα από αρκετή ώρα ήρθε η σειρά μας με τα μικρά ταξί να ανεβούμε στο μοναστήρι μας. Μείναμε μία γεμάτη ώρα. Προσκυνήσαμε, πήραμε ευλογίες και ακούσαμε τον ηγούμενο της μονής π. Ιλαρίωνα να μας μιλάει για την ιστορία του ευλογημένου αυτού τόπου. Στη συνέχεια η ομάδα μας έβγαλε φτερά, αφού χωρίς καμία καθυστέρηση επισκεφθήκαμε την Ναζαρέτ, την Κανά, την Καπερναούμ και την Τιβεριάδα και πήραμε αμέσως τον δρόμο της επιστροφής. Η κίνηση στο δρόμο μας έπιασε μόνο στην Ιερουσαλήμ, όπου αφού πήραμε το δείπνο μας πήγαμε στο Ναό της Αναστάσεως και ευτυχώς παρά τον κόσμο μπορέσαμε επιτέλους να προσκυνήσουμε τον Πανάγιο και Ζωοδόχο Τάφο του Κυρίου μας!
Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε και η τρίτη μέρα της εκδρομής μας.

Ο π. Ιουστίνος μιλάει στους προσκυνητές στο Ναό της Αγίας Φωτεινής (Φρέαρ του Ιακώβ) 23-10-2010