16 Ιουν 2010

Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε... Δείτε αποσπάσματα!

Με τη βοήθεια του Θεού ολοκληρώθηκε η εκδρομή μας στην Αγία Γη και σήμερα το πρωί, σχεδόν 9:30, οι 44 ακροατές του ραδιοφωνικού σταθμού της Πειραϊκής Εκκλησίας επιστρέψαμε στην Αθήνα.
Τη Δευτέρα 14 Ιουνίου από νωρίς το πρωί βρεθήκαμε στην καρδιά της ερήμου της Ιουδαίας. Η περίφημη Λαύρα του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου επηρέασε όλους τους προσκυνητές. Το ίδιο και η επίσκεψη στο μοναστήρι του Αγίου Θεοδοσίου του Κοινοβιάρχου, όπου απολαύσαμε και φρεσκοκομμένο καρπούζι. Στο χωριό των Ποιμένων μας μίλησε ο π. Ιγνάτιος και στη Βηθλεέμ περιμέναμε αρκετή ώρα μέχρι να προσκυνήσουμε. Ήταν η μοναδική μέρα, αλλά και το μόνο μέρος που βρήκαμε κόσμο. Ακολούθησαν τα μοναστήρια του Αγίου Συμεών, του Τιμίου Σταυρού και του Τιμίου Προδρόμου στην Ορεινή. Η μέρα μας ολοκληρώθηκε στη Γεθσημανή, στον Τάφο της Παναγίας μας, όπου μας μίλησε και μας ξενάγησε στους χώρους της μονής, στην Κοιλάδα της Γεθσημανή, ο ηγούμενος π. Νεκτάριος.
Το ίδιο βράδυ αρκετοί προσκυνητές πήγαν στη Θεία Λειτουργία στο Ναό της Αναστάσεως, ενώ η επόμενη μέρα (Τρίτη) ήταν αφιερωμένη στην Ιερουσαλήμ. Ξεκινήσαμε τον περίπατό μας στο λόφο της Αγίας Σιών και αφού διασχίσαμε την παλαιά πόλη φτάσαμε στη Φυλακή του Χριστού μας στο Πραιτώριο. Ανεβήκαμε την Οδό του Μαρτυρίου και προσκυνήσαμε στο μοναστήρι της Σεϊδανάγια, τον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Κωνσταντίνου και το Μετόχι της Γεθσημανή.
Το μεσημέρι στην πατριαρχική αίθουσα συναντήσαμε τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων για να λάβουμε την ευχή του.
Ως μικρή ανάμνηση των όσων ζήσαμε εκεί δείτε μερικά αποσπάσματα όπως τα καταγράψαμε σε βίντεο.

Απόσπασμα από την Ακολουθία του Αγιασμού στο ακριβές σημείο της Βαπτίσεως του Κυρίου μας στον Ιορδάνη ποταμό, Σάββατο 12 Ιουνίου 2010

Απόσπασμα από την ομιλία του ηγουμένου του Αγίου Θεοδοσίου, π. Ιεροθέου στους προσκυνητές (Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010)

Ο π. Ιγνάτιος μιλάει στους προσκυνητές μέσα στο σπήλαιο των Ποιμένων, δίπλα στον Τάφο τους (Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010)

Η ανάγνωση του Ευαγγελίου στην πατρίδα του Τιμίου Προδρόμου στην Ορεινή (14 Ιουνίου 2010)

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας κυριε Λυκουργε!

Η Παναγιωτα απο την εκδρομη ειμαι.Μολις μπηκα για να δω αποσπασματα απο την εκδρομη μας.
Μου φαινεται ακομα σαν ψεμα οτι μας αξιωσε ο Θεος να παμε σ΄ολα αυτα τα προσκυνηματα! Η σκεψη μας, ειναι συνεχεια εκει...καλα-καλα δεν ειχαμε ξυπνησει το πρωι σημερα με τον αντρα μου και η πρωτη κουβεντα μας, ηταν για το μοναστηρι του Αγιου Σαββα!
Εχω απλωσει πανω στο γραφειο μου,τα ενθυμια απο τα προσκυνηματα που πηγαμε και το δωματιο μυριζει απο το μυρο του Αγιου Γεωργιου και καθε φορα, αυτη η μυρωδια με πηγαινει πισω...
Αν μου λεγανε να ξεχωρισω κατι απο αυτα που επισκεφτηκαμε, πρωτο με διαφορα θα ελεγα το μοναστηρι του Αγιου Σαββα!!!! η καρδια μου εχει μεινει εκει...ο λογος που ακουσαμε εσταξε μεσα στην καρδια μου.Μεσα στην ερημο,ειχαν σταματησει τα παντα (ακομα και οι ομιλιες!) και το μονο που ακουγοταν,ηταν η φωνη του μοναχου Εφραιμ που αγγιζε την ψυχη μας...
Επισης, υπεροχα ηταν στη μονη του Αγιου Γερασιμου (και για να σας προλαβω,οχι για το καρπουζι που μας προσφεραν...) με συγκινησε πολυ η ιστορια με το λιονταρι και μου αρεσε οπως μας μιλαγε ο μοναχος.
Παρα πολλα θα μπορουσα να γραψω, χωρις τελικα να καταφερω ν'αποδοσω τα συναισθηματα μου για τα οσα μας χαρισε απλοχερα ο Θεος.
Να σας ευχαριστησω ακομα μια φορα για ολα οσα κανατε για εμας στο ταξιδι αυτο. Ευχομαι να μας αξιωσει ο Θεος να ξανακατεβουμε σε αυτα τα μερη,παρεα με τους εκλεκτους μας φιλους και τον πνευματικο μας.
Χαρης-Παναγιωτα

Υ.Γ η βαλιτσα συνεχιζει ν'αγνοειται...