12 Μαΐ 2010

Ολοκλήρωση της εκδρομής μας στην Αγία Γη

Χριστός Ανέστη!
Σήμερα είναι η απόδοση της εορτής του Πάσχα και η τελευταία μέρα που χρησιμοποιούμε στις ακολουθίες, αλλά και στην καθημερινότητά μας τον αναστάσιμο χαιρετισμό. Μέχρι την επόμενη χρονιά. Αυτή την τόσο όμορφη μέρα, ολοκληρώθηκε με επιτυχία - προς δόξαν Θεού - και η προσκυνηματική μας εκδρομή, με την ακολουθία που τελέσαμε σήμερα τα χαράματα στην Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου στη Λύδδα, λίγο πριν πάμε στο αεροδρόμιο για την πτήση της επιστροφής.

Απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία της Αποδόσεως του Πάσχα στην Ι.Μ. Αγίου Γεωργίου στη Λύδδα, 12-05-2010

Την Παρασκευή 7 Μαΐου βρεθήκαμε από νωρίς το πρωί στη Λαύρα του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου. Όπως πάντα, λόγω του αβάτου, οι άνδρες προχώρησαν μέσα στη μονή, ενώ οι γυναίκες παρέμειναν και προσκύνησαν τα άγια λείψανα που τους έφεραν οι πατέρες. Οι μοναχές από την Πάτμο έψαλλαν αναστάσιμους ύμνους και αντήχησε η έρημος, ενώ λίγο αργότερα ο πνευματικός της Λαύρας π. Ευδόκιμος βγήκε στην πόρτα της μονής και για σχεδόν μία ώρα όλοι οφεληθήκαμε από τον πνευματικό του λόγο περί εξομολογήσεως, πνευματικής ζωής και αποφυγής της κατάκρισης. Η σπάνια αυτή ευλογία δόθηκε σε όλους μας εξ αιτίας της παρουσίας της Γερόντισσας και των αδελφών της Ιεράς Μονής Ευαγγελισμού Μητρός του Ηγαπημένου της Πάτμου.
Την ίδια μέρα επισκεφθήκαμε το μοναστήρι του Αγίου Θεοδοσίου, τη μονή των Ποιμένων και το Σπήλαιο της Γεννήσεως στη Βηθλεέμ. Στα Ιεροσόλυμα γνωρίσαμε τις μονές Αγίου Συμεών, Τιμίου Σταυρού και Τιμίου Προδρόμου στην Ορεινή. Το απόγευμα, με ηρεμία και κατάνυξη, επισκεφθήκαμε τον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως και πραγματικά απολαύσαμε το προσκύνημά μας εκεί μέχρι την ώρα που έκλεισε ο Ναός.
Την επόμενη μέρα πήγαμε στην Ιεριχώ, τελέσαμε την ακολουθία του Αγιασμού των Υδάτων στον Ιορδάνη ποταμό (στο ακριβές σημείο της βαπτίσεως του Κυρίου μας, ύστερα από την άδεια των στρατιωτικών αρχών) ενώ στο μοναστήρι του Αγίου Γερασίμου, όχι μόνο μας μίλησε ο ηγούμενος π. Χρυσόστομος, αλλά λίγο πριν φύγουμε αναφέρθηκε και στην εύρεση του σκηνώματος του Οσίου Ιωάννη του νέου, του Ρουμάνου ασκητή του Χοτζεβά. Από την ομάδα μας οι πιο δυνατοί 34 κατέβηκαν στη συνέχεια μέσα στη χαράδρα (με πολλή ζέστη λόγω της ώρας) και επισκέφθηκαν το μοναστήρι του Χοτζεβά. Επιστρέφοντας σταματήσαμε στο μονή της Βηθανίας και αποσυρθήκαμε κουρασμένοι... Θα ακολουθούσε πρωινή έγερση!

Το πρωινό ξύπνημα ήταν απαραίτητο, αφού ταξιδέψαμε ως το Όρος Θαβώρ, όπου και τελέσαμε την πρωινή Θεία Λειτουργία. Απολαύσαμε ελληνικό καφεδάκι και κέρασμα στο μοναστήρι και ακολούθησε η Ναζαρέτ, η Κανά, η Καπερναούμ και η Τιβεριάδα. Η λίμνη της Γεννησαρέτ σε προκαλούσε με τα ακίνητα νερά της να τη διασχίσεις με βάρκα... και όλοι μαζί επιβιβαστήκαμε σε ξύλινο σκαρί και ατενίζοντας τους λόφους ολόγυρα αφήσαμε την ψυχή μας ανοιχτή να ταξιδέψει χρόνια πίσω... Το απόγευμά μας έκλεισε με συγκίνηση αφού μπορέσαμε να επισκεφθούμε την πόλη της Άκρης και την Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου που βρίσκεται εκεί. Εκεί μας υποδέχτηκε με αγάπη μεγάλη ο π. Φιλόθεος.
Τη Δευτέρα το πρωί λειτουργηθήκαμε στη Γεθσημανή και αμέσως μετά πήγαμε Φρέαρ του Ιακώβ. Όμως αυτή τη φορά δεν μείναμε πολύ. Ο π. Ιουστίνος μας μίλησε, αντλήσαμε νερό από το πηγάδι και φύγαμε γρήγορα, αφήνοντας και το καφεδάκι που μας προσέφεραν... Έπρεπε να βιαστούμε γιατί θα συναντούσαμε τον Πατριάρχη στην Ιερουσαλήμ.
Μετά την συνάντηση, συνεχίσαμε το προσκύνημά μας με το Όρος των Ελαιών και το βράδυ με τάξη και ησυχία μπορέσαμε να λειτουργηθούμε στον Πανάγιο και Ζωοδόχο Τάφο. Όσο για την Τρίτη 11 του μήνα, την αφιερώσαμε στην Παλαιά Πόλη της Ιερουσαλήμ.
Ήταν μία όμορφη εκδρομή και μας χάρισε στιγμές μοναδικές που σίγουρα αποτυπώσαμε στην ψυχή μας. Η συγκίνηση κορυφωνόταν κάθε φορά που είτε στα προσκυνήματα είτε στις διαδρομές οι αδελφές έψαλλαν αναστάσιμους (και όχι μόνο) ύμνους.

Ήδη η σκέψη μας είναι στην επόμενη εκδρομή μας... Σε λίγες μέρες αλλά και στις 11 Ιουνίου με το ραδιοφωνικό σταθμό της Πειραϊκής Εκκλησίας. Υπάρχουν θέσεις και σας περιμένουμε.

Χριστός Ανέστη, Αληθώς Ανέστη!