6 Μαΐ 2010

Κάιρο - Σινά - Βηθλεέμ. Το πρώτο μέρος της εκδρομής μας

Η Σαντορίνη από το αεροσκάφος της Aegean πετώντας για Κάιρο (4 Μαΐου 2010)

Χριστός Ανέστη! Μία ακόμα εκδρομή με τη βοήθεια του Θεού είναι σε εξέλιξη. Μία εκδρομή με την Ιερά Μονή Ευαγγελισμού Μητρός του Ηγαπημένου, Πάτμου, στην οποία συμμετέχει η γερόντισσα με μέρος της αδελφότητας και φίλους - πνευματικά παιδιά της Μονής.
Ο Ναός του Αγίου Γεωργίου στο Παλαιό Κάιρο

Το προσκύνημά μας ξεκίνησε μόλις φτάσαμε στο αεροδρόμιο του Καΐρου, ύστερα από μία καλή και ήρεμη πτήση. Από το αεροπλάνο απολαύσαμε πεντακάθαρα τα νησιά του Αιγαίου μας και μόλις πήραμε τις αποσκευές επισκεφθήκαμε το μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου στο Παλιό Κάιρο. Εκεί ο π. Χρυσόστομος μας ξενάγησε με φροντίδα παντού. Προσκυνήσαμε τον ιστορικό ναό του Αγίου, τα μαρτύρια, τα παρεκκλήσια και τον τάφο του μακαριστού Πατριάρχου Αλεξανδρείας κυρού Πέτρου, αλλά και το μικρό παρεκκλήσιο σπήλαιο της Θεοτόκου, όπου κατά την παράδοση έμεινε η Παναγία μας, ο Κύριός μας ως βρέφος και ο Άγιος Ιωσήφ κατά την παραμονή τους στην Αίγυπτο. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το ναό του Αγίου Νικολάου, όπου ακριβώς απέναντί του σώζεται το κελλί όπου διέμενε όταν ζούσε στην Αίγυπτο ο Άγιος Νεκτάριος. Πολύ συγκινήθηκαν όλοι οι προσκυνητές...

Διανυκτερεύσαμε στην αιγυπτιακή πρωτεύσουσα και το επόμενο πρωί ξεκινήσαμε για τη Ραϊθώ. Με χαρά μας δέχτηκε ο π. Αρσένιος και ακούσαμε την ιστορία του μοναστηριού που είναι αφιερωμένο στον Άγ. Γεώργιο. Ξημέρωνε μάλιστα και η πανήγυρις της μονής και οι ετοιμασίες είχαν σχεδόν τελειώσει.

Φύγαμε πριν αρχίσει ο πανηγυρικός Εσπερινός. Είχαμε γευθεί τη φιλοξενία και με το παραπάνω. Ανεβαίνοντας προς την σιναϊτική ενδοχώρα, η άμμος έδωσε τη θέση της στο σκληρό γρανίτη.

Απόγευμα φτάσαμε στην όαση της Φαράν. Εκεί υπάρχει το γυναικείο ησυχαστήριο του Προφήτου Μωυσέως. Πραγματική όαση μέσα στα βράχια.

Η ομάδα των προσκυνητών στο γυναικείο ησυχαστήριο στην όαση της ΦΑΡΑΝ

Το πρωί της Πέμπτης βρεθήκαμε στο Καθολικό της Μονής του Σινά. Μέχρι να τελειώσει η Θεία Λειτουργία ο ναός είχε γεμίσει από Έλληνες προσκυνητές που βρέθηκαν στο Σινά. Προσκυνήσαμε τα λείψανα της Αγίας Αικατερίνας και μετά, δίπλα στην Αγία Βάτο, ο π. Παύλος μίλησε στους προσκυνητές. Ο χρόνος όμως πίεζε. Όσο κι αν θέλαμε δεν μπορούσαμε να μείνουμε περισσότερο χρόνο... Έπρεπε να φύγουμε για τα σύνορα Αιγύπτου-Ισραήλ.

Ο π. Παύλος μιλάει στους προσκυνητές μπροστά στην Αγία Βάτο

Στα σύνορα καθυστερήσαμε πολύ. Πάνω από τρεις ώρες. Δεν μπορούσαμε όμως να κάνουμε και διαφορετικά... Ύστερα από μία σύντομη στάση ανεφοδιασμού, κάναμε μέσα στο πούλμαν την ακολουθία του Εσπερινού. Ο ήλιος καθώς έδυε χάριζε απίστευτους χρωματισμούς στον ουρανό και στην έρημο που μας περιέβαλε. Ήταν πια σκοτάδι όταν σταματήσαμε για λίγο στη Νεκρά Θάλασσα. Όσοι για πρώτη φορά ταξίδευαν στην Αγία Γη, πλησίασαν στην όχθη και έπιασαν αυτό το παράξενο παχύρρευστο νερό, θαυμάζοντας το γεγονός: τόσους αιώνες να παραμένει νεκρά...

Καθώς η ανηφορική διαδρομή μας οδηγούσε στην Αγία Πόλη της Ιερουσαλήμ (και πάλι μέσα στο πούλμαν) διαβάσαμε το απόδειπνο. Συγκινητική η στιγμή: ψάλλαμε για απόλυση το Χριστός Ανέστη την ώρα που βλέπαμε για πρώτη φορά τα τείχη της Παλαιάς Πόλης της Ιερουσαλήμ, να στέκονται αγέρωχα, σαν από άλλη εποχή, να μας χαιρετούν έτσι όπως ήταν φωτισμένα Όμως η διαδρομή μας έπρεπε να συνεχιστεί για λίγο ακόμα. Μέχρι τη γειτονική πόλη, που πριν 2000 χρόνια ήταν ένα απλό και άσημο χωριουδάκι της Ιουδαίας...

Έτσι λοιπόν φτάσαμε αργά σήμερα το βράδυ στη γενέτειρα πόλη του Κυρίου μας. Στην ευλογημένη Βηθλεέμ. Εδώ θα διανυκτερεύσουμε και αύριο με το καλό θα ξεκινήσουμε το δεύτερο μέρος της εκδρομής μας, με την γνωριμία μας με τα προσκυνήματα της ευρύτερης περιοχής της Βηθλεέμ.