29 Ιαν 2010

Ύστερα από τρία χρόνια επίσκεψη στο Χοτζεβά...

Παρασκευή 29 Ιανουαρίου. Ύστερα από τρία χρόνια μας αξίωσε ο Θεός και ξαναβρεθήκαμε με ομάδα προσκυνητών στην Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου του Χοτζεβίτου. Ήταν μία εμπειρία μοναδική. Όπως ίσως να ξέρετε πριν από τρία χρόνια ένα γεφυράκι στο δημόσιο δρόμο που οδηγούσε στο μοναστήρι υποχώρησε. Από εκείνη τη στιγμή τα μεγάλα πούλμαν με τους προσκυνητές δεν μπορούν να πηγαίνουν κοντά στο μοναστήρι, εκεί που υπάρχει το μονοπάτι μέσα στη χαράδρα που καταλήγει στην είσοδο της μονής. Έτσι, αφού τα πούλμαν δεν μπορούσαν να προσεγγίσουν, έπαψαν και οι προσκυνητές να πηγαίνουν στο μοναστήρι. Το ιστορικό αυτό προσκύνημα έφτασε στη μεγαλύτερη ακμή του την περίοδο που υπήρξε ηγούμενός του ο Άγιος Γεώργιος Είναι χτισμένο στην πλαγιά ενός χειμάρρου στο μέρος όπου βρίσκεται το σπήλαιο όπου διέμεινε ο Προφήτης Ηλίας για σχεδόν τρία χρόνια και στο ίδιο σπήλαιο έμεινε αιώνες αργότερα και ο Άγιος Ιωακείμ για να προσευχηθεί ώστε να αποκτήσει με τη σύζυγό του, Αγία Άννα, παιδί.
Πραγματικά ήταν πολύ όμορφα που ύστερα από τρία χρόνια μπορέσαμε να ξαναπάμε με γκρουπ. Από νωρίς το πρωί ξυπνήσαμε και με μικρά πούλμαν διασχίσαμε ως ένα σημείο τη χαράδρα. Από εκεί ακολουθήσαμε το μονοπάτι που οδηγεί στο μοναστήρι. Πρόκειται για μία ευχάριστη κατηφορική διαδρομή (που γίνεται πιο κουραστική όταν επιστρέφουμε, αφού είναι ανηφόρα...). Οι πλαγιές του χειμάρρου είναι γεμάτες σπηλιές όπου μέχρι σήμερα ξεχωρίζουν τα απομεινάρια από ασκητήρια στα οποία έζησαν τους προηγούμενους αιώνες εκατοντάδες ασκητές. Ύστερα από είκοσι λεπτά οδοιπορίας φτάσαμε στην είσοδο της μονής. Οι καμπάνες ήχησαν χαρμόσυνα και ο αντίλαλός τους μας συγκίνησε όλους, καθώς ακουγόταν σε ολόκληρη τη χαράδρα. Η γαλανόλευκη σημαία κυμάτιζε περήφανη δίνοντάς μας ένα ακόμα συγκινητικό βίωμα. Στο μοναστήρι μας υποδέχτηκαν με εγκαρδιότητα, δροσερό νερό και χυμό, που ήταν το καλύτερο δώρο για εκείνη την ώρα και ύστερα από την πεζοπορία.
Κάναμε δέηση στο καθολικό του μοναστηριού που είναι αφιερωμένο στη γέννηση της Θεοτόκου. Προσκυνήσαμε και το ολόσωμο σκήνωμα του Οσίου Ιωάννου του ρουμάνου του ασκητή. Στο σπήλαιο του Προφήτου Ηλιού δεν μπορέσαμε να πάμε. Μία κατολίσθηση που έγινε πριν λίγες μέρες έφερε ένα μεγάλο βράχο 5 τόννων μπροστά από την είσοδο του σπηλαίου, προκαλώντας μόνο υλικές ζημιές. Μείναμε κάμποση ώρα και όταν πλέον ξαποστάσαμε λίγο, πήραμε τον ανηφορικό δρόμο της επιστροφής.
Έχουμε πολύ όμορφες φωτογραφίες από την επίσκεψή μας στο μοναστήρι και ελπίζουμε τις επόμενες μέρες να μπορέσουμε να σας τις έχουμε εδώ για να τις δείτε.
Για την ώρα σας αποχαιρετούμε από την Αγία Γη.
Το Σάββατο 30 Ιανουαρίου με τη χάρη του Θεού επισκεπτόμαστε το προσκύνημα του Φρέατος του Ιακώβ για να προσκυνήσουμε το σκήνωμα του Αγίου Νεομάρτυρα Φιλουμένου, που μαρτύρησε στο προσκύνημα αυτό στις 29 Νοεμβρίου 1979.