26 Φεβ 2011

Οι τρεις πρώτες μέρες της εκδρομής μας ολοκληρώθηκαν!!!

Με τη βοήθεια του Θεού ξεκίνησε τη Δευτέρα το πρωί 24 Φεβρουαρίου η εκδρομή μας στην Αγία Γη. Συμμετέχουν ακροατές του ραδιοφωνικού σταθμού της Πειραϊκής Εκκλησίας. Μετά τον έλεγχο στην Αθήνα, σχεδόν 10:30 το πρωί πετάξαμε με τις ισραηλινές αερογραμμές EL AL για το Τελ Αβίβ. Η πτήση ήταν όμορφη, αλλά στο αεροδρόμιο που φτάσαμε μας περίμενε αρκετή ώρα ταλαιπωρίας: μεγάλη αναμονή λόγω του απίστευτου κόσμου, απαράδεκτη συμπεριφορά των υπαλλήλων, αναζήτηση των αποσκευών…

Η πρώτη μας στάση έγινε στον τάφο του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου. Στο μοναστήρι του στη Λύδδα. Μία ώρα γεμάτη χρειαστήκαμε για να φτάσουμε στα Ιεροσόλυμα, λόγω της κίνησης που βρήκαμε στο δρόμο. Και όταν λίγο αργότερα βρεθήκαμε μπροστά στο Ναό της Αναστάσεως είδαμε πλήθος κόσμου να περιμένει για να μπει μέσα. Αν και ήταν αργά το απόγευμα, ο κόσμος ήταν τόσος που εμείς απλά προλάβαμε να δούμε τα προσκυνήματα του Ναού και να μάθουμε την ιστορία τους. Η επιστροφή ήταν στο ξενοδοχείο για δείπνο και ξεκούραση, αν και αρκετοί πήγαν το βράδυ στο Ναό της Αναστάσεως όπου τελέστηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στο Φρικτό Γολγοθά.

Η δεύτερη μέρα έφερε μία ριζική αλλαγή στο πρόγραμμά μας. Ανεβήκαμε βόρεια για να γνωρίσουμε την περιοχή της Γαλιλαίας. Η πρώτη μας στάση έγινε στο Όρος Θαβώρ. Πριν από εμάς υπήρχαν 21 πούλμαν (διαφορετικές εθνότητες και χριστιανικές ομολογίες)..! Η αναμονή κράτησε μία ώρα μέχρι να έρθει η σειρά μας να πάρουμε τα ταξί που μας ανέβασαν στο μοναστήρι μας. Όταν αργότερα φύγαμε κατευθυνθήκαμε στη Ναζαρέτ και την Κανά όπου βρήκαμε και πάλι μεγάλο πλήθος επισκεπτών. Ο καιρός ήταν συννεφιασμένος και επικρατούσε και ένας έντονος αέρας όταν φτάσαμε στην περιοχή της Καπερναούμ. Η τελευταία στάση της ημέρας έγινε στην Τιβεριάδα όπου κάναμε τη δέηση μας στο μοναστήρι των Αγίων Αποστόλων. Στη συνέχεια πήραμε το δρόμο της επιστροφής και χωρίς καθυστέρηση φτάσαμε στην Ιερουσαλήμ.

Η τρίτη μέρα (Σάββατο 26 Φεβρουαρίου) ξεκίνησε με την πρωινή μας άφιξη στη γυναικεία μονή της Βηθανίας. Φτάσαμε την ώρα που τελείωνε η Θεία Λειτουργία και παραμείναμε και στο μνημόσυνο, αφού ήταν ψυχοσάββατο. Στο τέλος έγινε και τρισάγιο στον τάφο του μακαριστού γέροντα της Βηθανίας π. Θεοδοσίου. Από το πρωί που ξεκινήσαμε η μέρα ήταν αρκετά πιο ψυχρή σε σχέση με την προηγούμενη. Και η δροσιά υπήρχε ακόμα και στην Ιεριχώ που πήγαμε στη συνέχεια. Οι περισσότεροι προσκυνητές ανέβηκαν στο Σαραντάριο Όρος και όταν ολοκληρώθηκε το προσκύνημα εκεί πήγαμε στο μοναστήρι του Προφήτου Ελισσαίου. Δεν μείναμε πολύ γιατί έπρεπε σε συγκεκριμένη ώρα να βρεθούμε στον Ιορδάνη ποταμό, όπου τελέσαμε την ακολουθία του Αγιασμού στο ακριβές σημείο της Βαπτίσεως του Κυρίου. Ευτυχώς δεν είχε καθόλου ζέστη και το αεράκι που φυσούσε έκανε ακόμα πιο ευχάριστη την ατμόσφαιρα. Όλοι χάρηκαν πολύ με αυτή την ευλογία που είχαμε.

Στη συνέχεια πήγαμε στο μοναστήρι του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου, όπου μας προσέφεραν γευστική σούπα ενώ κατά τη διάρκεια του γεύματος μας μίλησε ο ηγούμενος της μονής π. Χρυσόστομος. Ακολούθησε η πιο μεγάλη διαδρομή της ημέρας για να φτάσουμε και να προσκυνήσουμε στο Φρέαρ του Ιακώβ. Εκεί κάναμε δέηση, προσκυνήσαμε τον Άγιο Φιλούμενο και μας μίλησε ο ηγούμενος π. Ιουστίνος. Είχαμε την ευλογία να προσκυνήσουμε και λείψανο του Τιμίου Προδρόμου και αφού ήπιαμε και νεράκι από το Φρέαρ καθίσαμε για λίγο όλοι μαζί στο καθιστικό της μονής όπου μαζί με το καφεδάκι που μας προσφέρθηκε ακούσαμε και πάλι τον π. Ιουστίνο. Λίγο πριν δύσει ο ήλιος φτάσαμε στη Γεθσημανή όπου προσκυνήσαμε τον Τάφο της Παναγίας μας, ψάλλαμε μπροστά στην εικόνα της Παναγίας της Ιεροσολυμίτισσας και ακούσαμε και για τα θαύματά της από τον π. Πέτρο που διακονεί εκεί. Το τελευταίο προσκύνημα της ημέρας ήταν στον Άγιο Στέφανο, όπου με υπομονή μας περίμενε ο ηγούμενος π. Επιφάνειος και προσκυνήσαμε τον τόπο λιθοβολισμού του Αγίου υπό το φως των αναμένων κεριών.

Σε λίγες ώρες θα βρεθούμε στο Ναό της Αναστάσεως για τη νυχτερινή Θεία Λειτουργία στον Πανάγιο Τάφο.