31 Αυγ 2010

Ολοκλήρωαη και της 2ης εκδρομής μας...

Στις 25 του μήνα, μετά την κάθοδο της εικόνας ταξιδέψαμε μέχρι το βόρειο Ισραήλ στην περιοχή της Γαλιλαίας: επισκεφθήκαμε το Όρος Θαβώρ, τη Ναζαρέτ, την Κανά, την Καπερναούμ και την Τ ιβεριάδα. Δεν είχε ακόμα νυχτώσει όταν επιστρέψαμε στα Ιεροσόλυμα. Το επόμενο πρωί επισκεφθήκαμε τη Βηθανία, το μοναστήρι του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου, το Σαραντάριο Όρος, τη μονή του Προφήτου Ελισσαίου και το Φρέαρ του Ιακώβ, όπου μετά τη Δέηση ο γέροντας του προσκυνήματος π. Ιουστίνος μας μίλησε σχετικά με την πνευματική μας ζωή. Ήταν απογευματάκι και είχαμε καθίσει στη σκιά πίνοντας το καφεδάκι που μας πρόσφερε το μοναστήρι. Ακούγαμε τον γέροντα, αλλά κανείς δεν ήθελε να φύγει… Επιστρέφοντας στα Ιεροσόλυμα σταματήσαμε στο Όρος των Ελαιών και τη Γεθσημανή. Το ίδιο βράδυ έγινε νυχτερινή Λειτουργία στη Γεθσημανή και έμειναν αρκετοί για το στολισμό του Επιταφίου της Θεοτόκου. Την άλλη μέρα πλήθος κόσμου είχε κατακλύσει την εκκλησία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Γεθσημανή. Όταν έφτασε ο Πατριάρχης εν πομπή από το Πατριαρχείο εισήλθε στο Ναό και ξεκίνησε η ακολουθία των Εγκωμίων της Παναγίας μας. Λίγο πριν την ολοκλήρωση της ακολουθίας έγινε και η περιφορά του Επιταφίου εντός του Ναού, αλλά μόνο όσοι ήταν μέσα στην εκκλησία μπόρεσαν να συμμετάσχουν. Εμείς στη συνέχεια ολοκληρώσαμε τη γνωριμία μας με τα προσκυνήματα της Γεθσημανή και εισήλθαμε στην παλαιά πόλη της Ιερουσαλήμ, όπου ακολουθώντας την Οδό του Μαρτυρίου κάναμε αρκετές στάσεις για να προσκυνήσουμε σε διάφορα μικρά μοναστήρια.
Το Σάββατο 28 Αυγούστου ήταν η εορτή της Παναγίας μας. Ο Πατριάρχης λειτούργησε στη Γεθσημανή και όλοι εμείς το μεσημέρι ξεκινήσαμε για τα μοναστήρια της Νέας Πόλης ενώ στη συνέχεια πήγαμε στη Βηθλεέμ (πρώτα στο μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου στη Μπετζάλα), στη μονή του Αγίου Σάββα (όπου κανείς δεν ήθελε να φύγει κι ας περνούσε η ώρα) και στο μοναστήρι του Αγίου Θεοδοσίου, όταν πια είχε ήδη σουρουπώσει.
Την επόμενη μέρα είχαμε ελεύθερο χρόνο και μόνο το πρωί κάναμε τον περίπατο μας στο λόφο της Σιών. Η τελευταία επίσκεψη στον Τάφο του Κυρίου, μας γέμισε συγκίνηση και νωρίς τα ξημερώματα φτάσαμε στο αεροδρόμιο. Μία ήσυχη πτήση μας έφερε πίσω στην Αθήνα… με την καρδιά μας αφημένη εκεί, τις σκέψεις μας να ταξιδεύουν πίσω και το μυαλό μας να σχεδιάζει την επόμενη επίσκεψη μας.
Ήταν όλα όμορφα και το προσκύνημά μας ήταν άξιο!