18 Ιαν 2011

οι πρώτες μέρες της εκδρομής μας...

Πόσο άβολα νιώθει κάποιος όταν η σύγχρονη τεχνολογία τον προδίδει… Και πόσο πιο άβολα μπορεί να νιώσεις όταν εκτός από την τεχνολογία σε βασανίζει και μία ίωση… Από τις 13 του μήνα ξεκίνησε η εκδρομή μας αλλά εμείς σήμερα καταφέραμε να αναρτήσουμε πληροφορίες, μολονότι ακόμα η ταλαιπωρημένη φωνή δεν έχει αποκατασταθεί και ο κλειστός λαιμός εξακολουθεί να πονάει… Ας είναι όμως! Είναι πιο σημαντικό το γεγονός ότι βρισκόμαστε εδώ τέτοιες μέρες.

Στις 13 Ιανουαρίου γύρω στις 11 το πρωί φτάσαμε στο Κάιρο και από εκεί φύγαμε αμέσως για την παραλιακή πόλη της Ραϊθούς στο νότιο Σινά για να προσκυνήσουμε στο μετόχι του Αγίου Γεωργίου που υπάρχει εκεί. Στην εκδρομή μας συμμετέχει και έχουμε μεγάλη χαρά για αυτό και ο Ηγούμενος του Αγίου Διονυσίου στη Ζάκυνθο π. Διονύσιος. Στη Ραϊθώ με ενθουσιασμό μας υποδέχτηκε ο προϊστάμενος του προσκυνήματος π. Αρσένιος που άλλαξε το πρόγραμμά του για εμάς και δεν είχαμε λόγια να τον ευχαριστήσουμε. Αφού μας είπε την ιστορία του ευλογημένου αυτού τόπου μας παρέθεσε νόστιμη τράπεζα και στη συνέχεια στο μεγάλο αρχονταρίκι, αφού ήταν παραμονή Πρωτοχρονιάς, κόψαμε δύο βασιλόπιτες που είχαμε φέρει από την Ελλάδα για το σκοπό αυτό. Αργά το βράδυ φτάσαμε στο ξενοδοχείο. Κρύο στην έρημο του Σινά. Το ερχόμενο πρωινό βρεθήκαμε όλοι μαζί από νωρίς στο Καθολικό της Ι.Μ. Αγίας Αικατερίνας για τη Θεία Λειτουργία. Ήταν Πρωτοχρονιά και στη λαμπρή λειτουργία συμμετείχε όλη η Σιναϊτική Αδελφότητα με τον Παν. Αρχιεπίσκοπο Σινά κ.κ. Δαμιανό. Ακολούθησε προσκύνηση των λειψάνων της Αγίας Αικατερίνας, σύντομη ξενάγηση και μολονότι το κρύο ήταν αισθητό οι περισσότεροι περπατήσαμε μέχρι τον βράχο του Μωυσέως. Πρόκειται για τον βράχο που χτύπησε με τη ράβδο του ο Μωυσής και με θαυμαστό τρόπο έτρεξε νερό για να ξεδιψάσουν οι Ισραηλίτες. Στη διαδρομή όπου υπήρχε ήλιος ήταν υποφερτά, όπου είχε σκιά το κρύο δεν αντεχόταν. Περιμέναμε να βρούμε λίγο ήλιο για να ζεσταθούμε. Το απόγευμα πήγαμε στον Εσπερινό και καθίσαμε λίγο και κουβεντιάσαμε με τον π. Παύλο. Το βράδυ είχε πολύ κρύο και για λίγη ώρα έπιασε βροχή…

Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε νωρίς για τα σύνορα, όπου ευτυχώς δεν καθυστερήσαμε πολύ. Ήταν απόγευμα όταν φτάσαμε στην Ιερουσαλήμ και πήγαμε όλοι μαζί στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως για να τον γνωρίσουμε και να προσκυνήσουμε. Το ίδιο βράδυ κάποιοι από τους προσκυνητές πήγαν στο Ναό για τη Θεία Λειτουργία ενώ οι υπόλοιποι πήγαν το επόμενο πρωί στον πατριαρχικό Ναό του Αγίου Κωνσταντίνου.

Η συνέχεια της μέρας μας οδήγησε στην έρημο της Ιουδαίας, στο μοναστήρι του Αγίου Θεοδοσίου αλλά και στην περίφημη Λαύρα του Αγίου Σάββα. Επισκεφθήκαμε το χωριό των Ποιμένων αλλά και το Σπήλαιο της Βηθλεέμ και μας έκανε εντύπωση το γεγονός πως στους κεντρικούς δρόμους υπήρχαν στολισμένα χριστουγεννιάτικα δέντρα!

Η χθεσινή μέρα ήταν αφιερωμένη στον Βορρά. Βρεθήκαμε στη Γαλιλαία (Ναζαρέτ, Κανά, όρος Θαβώρ, Καπερναούμ, Τιβεριάδα) και όλοι περίμεναν τη σημερινή μέρα…

Σήμερα το πρωί επισκεφθήκαμε το μοναστήρι του Προφήτου Ελισσαίου, το Σαραντάριο όρος και τη μονή του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου. Λίγο αργότερα φτάσαμε στον Ιορδάνη ποταμό, εκεί που βαπτίστηκε ο Κύριός μας από τον Τίμιο Πρόδρομο. Είχε πάρα πολύ κόσμο εκεί, περισσότερους από 5000. Σε στεγασμένο χώρο τελέστηκε από τον Πατριάρχη η ακολουθία του Εσπερινού και του Αγιασμού και στη συνέχεια ο Πατριάρχης έριξε το Σταυρό στα νερά του Ιορδάνη, όπου λόγω των μέτρων ασφαλείας που είχαν λάβει οι αρχές δεν επιτρεπόταν πρόσβαση στο ποτάμι, παρά μόνο στον Πατριάρχη και τη συνοδεία του. Μπορεί να μην είδαμε πολλά, αλλά ήμασταν εκεί… Όμως λόγω του κόσμου χρειάστηκαν πάνω από 3 ώρες μέχρι να επιστρέψουμε στο πούλμαν και έτσι καθώς ο ήλιος έδυε, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας.

Αύριο στην Αγία Γη είναι Θεοφάνεια. Δεν μπορούμε να αναρτήσουμε ακόμα βίντεο, αλλά με την πρώτη ευκαιρία θα το κάνουμε…