3 Οκτ 2011

Προσκυνηματικό Διήμερο στην Πάτμο

Με τη βοήθεια του Θεού πριν από λίγη ώρα ολοκληρώθηκε η σύντομη προσκυνηματική εκδρομή μας στην Πάτμο. Ξεκινήσαμε μία ομάδα με νέα ζευγάρια από τον Πειραιά στις 7 το απόγευμα της Παρασκευής (30 Σεπτεμβρίου 2011). Την εκδρομή συνόδευε ο αγαπητός μας π. Ιωάννης Σαρρρής και συμμετείχε και ο π. Ιορδάνης. Το ταξίδι ξεκίνησε σχετικά ήρεμα, αλλά σύντομα η θάλασσα μας έδειξε τις προθέσεις της…
 Στα ανοιχτά του Κάβο Ντόρο κούνησε λίγο, αλλά μετά τη στάση στη Σύρο μας υποδέχτηκε το Ικάριο πέλαγος με υψηλά μποφόρ και ακόμα υψηλότερα κύματα που μας κούνησαν πολύ! Επιτέλους, ξημερώματα στις 3:30 φτάσαμε στο λιμάνι της Πάτμου και κατευθυνθήκαμε στο ξενοδοχείο μας για σύντομη ξεκούραση.

Η ομάδα μας στη Χώρα, με φόντο τη Σκάλα και στο βάθος την Ικαρία και τη Σάμο (1/10/2011)

Η πρώτη μας μέρα ξεκίνησε νωρίς το πρωί, αφού στις 7 βρεθήκαμε στο μικρό Σπήλαιο της Αποκαλύψεως και τελέσαμε τη Θεία Λειτουργία και στη συνέχεια τον Αγιασμό για την πρώτη του μηνός Οκτωβρίου. Ακούσαμε την ιστορία του Σπηλαίου και όχι μόνο από τον προϊστάμενο του προσκυνήματος π. Ισίδωρο και κατευθυνθήκαμε για ολιγόλεπτη στάση στη Σκάλα, το λιμάνι του νησιού. Όταν λίγο αργότερα ανεβήκαμε στη Χώρα ξεκινήσαμε βγάζοντας αναμνηστική φωτογραφία. Η μέρα ήταν ηλιόλουστη και ο αέρας ακόμα ήταν ισχυρός και βλέπαμε τον κυματισμό της θάλασσας… Έτσι εισήλθαμε στον παραδοσιακό οικισμό που είναι χαρακτηρισμένος ως μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς από την Unesco.
Τέλεση Παρακλήσεως στην Παναγία τη Διασώζουσα (1-10-2011)

Μέσα στη Χώρα σταματήσαμε αρχικά στο μοναστήρι της Ζωοδόχου Πηγής όπου ακούσαμε την ιστορία του αλλά και μερικά από τα θαύματα της Παναγίας εκεί . Η επόμενη στάση ήταν για να προσκυνήσουμε τη βοηθό όλων των Πατμίων, την Παναγία τη Διασώζουσα. Εκεί τελέσαμε σύντομη παράκληση προς τιμήν της Θεοτόκου και ύστερα από λίγη ώρα φτάσαμε μπροστά στην είσοδο της μεγάλης Βασιλικής Μονής του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου. Για την ιστορία της Μονής μας μίλησε ο π. Ιωσήφ μέσα στο Καθολικό. Στο συνοδικό της μονής μας υποδέχθηκε ο Καθηγούμενος και Πατριαρχικός Έξαρχος Πάτμου Αρχιμ. Αντίπας.  Μίλησε για το έργο των νέων ζευγαριών και την εμπιστοσύνη και την αγάπη που θα πρέπει να έχουμε στη ζωή μας. Κουρασμένοι φτάσαμε στον όμορφο κόλπο του Γροίκου όπου γευματίσαμε και ξεκουραστήκαμε στα δωμάτιά μας για 2 περίπου ώρες.

Η συνάντηση με τον καθηγούμενο στο μοναστήρι του Θεολόγου (1-10-2011)

Το απόγευμα, πίνοντας καφεδάκι και τσάι, ύστερα από παράκληση του π. Ιωάννη, ήρθε στο ξενοδοχείο και μας μίλησε ο καθηγητής Χρήστος Γιανναράς. Η ομιλία και η συζήτηση είχε σαν θέμα τη σύγχρονη κρίση που ζούμε στη χώρα μας. Μετά τον εποικοδομητικό λόγο είχαμε λίγο ελεύθερο χρόνο στη Σκάλα, πριν επιστρέψουμε στα δωμάτιά μας.

Ο καθηγητής Χρήστος Γιανναράς μιλάει στην ομάδα μας (1-10-2011)

Σήμερα το πρωί πήγαμε στο μοναστήρι του Ευαγγελισμού για τη Θεία Λειτουργία στην οποία έλαβε μέρος ο Θεοφ. Επίσκοπος Σινώπης κ.κ. Αθηναγόρας,που είναι βέλγος  στην καταγωγή και βοηθός επίσκοπος του Μητροπολίτη Βελγίου. Μαζί του υπήρχε και κατέγραφε σχεδόν τα πάντα ένα τηλεοπτικό συνεργείο από τη βελγική τηλεόραση.
Η στιγμή της ξενάγησης στο μοναστήρι του Ευαγγελισμού (2-10-2011)

Όταν τελείωσε η Θεία Λειτουργία κεραστήκαμε και λίγο αργότερα με ησυχία (κάτω από το μεγάλο κιόσκι) μία αδελφή μας μίλησε για τη μονή, αλλά και για τον μακαριστό ιδρυτή της γέροντα Αμφιλόχιο. Όταν ολοκληρώσαμε το προσκύνημά μας βγάλαμε μία αναμνηστική φωτογραφία μαζί με τον Βέλγο Επίσκοπο.
Η αναμνηστική ομαδική φωτογραφία στη Μονή του Ευαγγελισμού (2-10-2011)

Στο εκκλησάκι του Θεολόγου κάνουμε παράκληση (2-10-2011)

Ακολούθησε γεύμα και ξεκούραση. Το απόγευμα, μετά το καφεδάκι, περπατήσαμε μέχρι το εκκλησάκι του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου. Είναι χτισμένο δίπλα στα λιγοστά ερείπια του βαπτιστηρίου  του Θεολόγου που σώζονται από τον 1ο μ.Χ. αιώνα. Στο εκκλησάκι αυτό κάναμε παράκληση προς το Θεολόγο και φτάνοντας στο κέντρο της Σκάλας επισκεφθήκαμε το Κέντρο Ορθόδοξου Πολιτισμού όπου παρακολουθήσαμε ένα σύντομο ντοκιμαντέρ για την Πάτμο.
Κατά τη διάρκεια της παράκλησης στον Άγιο Ιωάννη το Θεολόγο

Έτσι ολοκληρώθηκε η εκδρομή μας. Λίγα λεπτά μετά τις 12 τα μεσάνυχτα το πλοίο ξεκίνησε για τον Πειραιά.
Το πλοίο μολις ξεκίνησε από Πάτμο για Πειραιά (ξημέρωμα 3-10-2011)